Μυστικά μακροζωίας

Από καταβολής κόσμου οι άνθρωποι αναζητούμε το ελιξίριο που θα μας βοηθήσει να ζήσουμε για πάντα. Όμως μέχρι σήμερα αυτό που έχουμε καταφέρει να ανακαλύψουμε με βεβαιότητα είναι ότι αυτό το ελιξήριο δεν υπάρχει.

Αν το καλοσκεφτείς κάθε φορά που έχεις γενέθλια όλοι σου εύχονται «να τα εκατοστήσεις». Εσύ τότε γελάς και σκέφτεσαι ότι μία τέτοια ευχή ίσως είναι και άτοπη αφού ακόμα και τα 100 στις ημέρες μας είναι ένας δύσκολος στόχος. Και όμως αγαπημένες μου τα 100 δεν είναι δύσκολος στόχος αρκεί να ακολουθήσουμε όλα αυτά τα συστατικά που κάνουν τη «συνταγή»  φτάσε στα 100 απόλυτα ρεαλιστική.

Πολλοί έχουν ισχυριστεί κατά καιρούς ότι κατέχουν το μυστικό της μακροζωίας και ότι αυτό κρύβεται σε μεγάλες δόσεις βιταμινών, στη χορήγηση ορμονών ή σε μία ειδική διατροφή με συστατικά αμφιβόλου προελεύσεως και αξίας. Τίποτα από αυτά δεν ισχύει φυσικά αφού όλα αυτά τα ελιξήρια έχουν καταρριφθεί και μάλιστα έχουν κριθεί και ως άκρως επικίνδυνα για την υγεία μας.

Ξεκινώντας, ένα μεγάλο ρόλο στη μακροβιότητά μας της τάξεως του 20-30% παίζει η κληρονομικότητα καθώς πολλές ασθένειες όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, κάποιες μορφές καρκίνου, τα καρδιαγγειακά κ.ά. σχετίζονται με ένα ή περισσότερα γονίδια. Αυτό, όμως, μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε υπέρ μας και γνωρίζοντας ότι έχουμε κάποιο τέτοιο γονίδιο, να είμαστε πιο προσεκτικοί από άλλους. Αν, για παράδειγμα, έχουμε ιστορικό καρδιαγγειακών παθήσεων στην οικογένεια, έχουμε ένα λόγο παραπάνω να προσέχουμε τη διατροφή και το βάρος μας, να μην καπνίζουμε και να ασκούμαστε.

ac4ab-261

Το δεύτερο μυστικό σχετίζεται με τη μεσογειακή διατροφή και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα «κλειδιά» για τη μακροζωία αφού η μεσογειακή διατροφή προστατεύει από τις καρδιοπάθειες, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και τις πιθανότητες για Αλτσχάιμερ. Επιπλέον, η μικρή κατανάλωση κρασιού, τα πολλά φρούτα και λαχανικά, το ελαιόλαδο, όπως επίσης και ο περιορισμός του κρέατος, αποτελούν «διαβατήριο» για υγιή βαθιά γεράματα.

Primary Prevention of Cardiovascular Disease with a Mediterranean Diet with Walnuts.  (PRNewsFoto/California Walnut Commission)

Πιο συγκεκριμένα ας βάλουμε στα πιάτα μας τα πάντα αφού η μεσογειακή δίαιτα παρουσιάζει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα: δεν είναι απαγορευτική και επιτρέπει τα πάντα, απλώς σε περιορισμένες ποσότητες. Ας μελετήσουμε λοιπόν καλά τη μεσογειακή διατροφή και ας τη βάλουμε στην καθημερινότητά μας.

Έπειτα ποιος είπε ότι το αλκοόλ δε βοηθάει στη μακροζωία; Το να πίνουμε ένα με δύο ποτηράκια κρασί την ημέρα ή ένα ποτό την εβδομάδα παίζει βοηθητικό ρόλο στην προοπτική της μακροζωίας, ίσως, επειδή το αλκοόλ ανεβάζει την «καλή» χοληστερίνη και μειώνει τη συγκολλητικότητα των αιμοπεταλίων.

imagehandler

Από την άλλη το να ασκούμαστε 30 λεπτά την ημέρα βοηθάει και αυτό στη μακροζωία. Μην αγχώνεστε όμως καθώς δε χρειάζεται απαραιτήτως να έχουμε κάνει εγγραφή σε κάποιο γυμναστήριο, χρειάζεται απλά να βρισκόμαστε σε κίνηση ή σε κάποια μορφή άσκησης ήπιας έντασης, κάθε μέρα για μισή ώρα.

tzokingk

Συνεχίζοντας, ένα ακόμα μυστικό μακροζωίας είναι και ο ύπνος. Το να κοιμάσαι καθημερινά 7-8 ώρες την ημέρα είναι από τα πιο κορυφαία μυστικά μακροζωίας. Σύμφωνα μάλιστα με κάποιες έρευνες, ο μεσημεριανός ύπνος συντελεί και αυτός στην προοπτική της μακροζωίας, αφού μετά από μια έντονη ημέρα, βοηθά στη ρύθμιση των κατεχολαμινών, που επηρεάζουν την υγεία της καρδιάς, και ισοδυναμεί σε περισσότερες ώρες ύπνου από ό,τι ο αντίστοιχος βραδινός.

ipnos1_0

Σκέψου θετικά για να ζήσεις καλά θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος του επόμενου μυστικού, αφού οι ήρεμοι άνθρωποι, που βλέπουν τα πράγματα θετικά και έχουν καλή ψυχολογία, φαίνεται να έχουν το προβάδισμα έναντι των διαρκώς αγχωμένων, αφού όλοι ξέρουμε ότι το άγχος μόνο καταστροφικές συνέπειες έχει στην υγεία μας.

kapnisma1510

Κόψτε το τσιγάρο. Εδώ δε χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση καθώς όλοι ξέρουμε ότι το τσιγάρο μόνο κακό κάνει στην υγεία μας. Το τσιγάρο μάς κλέβει κατά μέσο όρο 10 χρόνια ζωής, ενώ αποτελεί τη σημαντικότερη αιτία θανάτου που μπορεί να προληφθεί. Αν, λοιπόν, το κόψουμε, θα κερδίσουμε χρόνια ζωής, καθώς και: μεγαλύτερες πιθανότητες να κάνουμε παιδί, διπλάσιες πιθανότητες να μην πάθουμε έμφραγμα, τριπλάσιες πιθανότητες να μην πάθουμε εγκεφαλικό και 20πλάσιες πιθανότητες να μην πάθουμε καρκίνο του πνεύμονα. Τι; Ακόμα κάθεσαι; Πέτα όλα τα πακέτα που έχεις. Ναι και αυτά που είναι κρυμμένα σε συρτάρια. Όλα είπαμε.

1782062Κλείνοντας το να έχουμε δίπλα μας καλούς φίλους αλλά και ένα ή μία σύζυγό μόνο καλό κάνουμε στη ζωή μας, αφού η ύπαρξη ενός μόνιμου συντρόφου μας παρακινεί να κινούμαστε περισσότερο, να προσέχουμε τι τρώμε (όχι πάντα,βέβαια), αλλά κυρίως να θέλουμε να παραμείνουμε υγιής για να χαρούμε περισσότερο χρόνο με τον άνθρωπο και την οικογένεια που δημιουργήσαμε ή που θα δημιουργήσουμε μαζί του. Όσο για τους φίλους; Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα από το να μοιράζεσαι όμορφες στιγμές μαζί τους, να γελάς, να μοιράζεσαι στεναχώριες και δυσκολίες και να ξέρεις ότι κάποιος είναι εκεί και σε αγαπά!

Τέλος, ο καλύτερος τρόπος για να ζήσουμε μέχρι τα 100 είναι η πρόληψη. Όμως όσα χρόνια και αν ζήσουμε εγώ θα σας πω να τα ζήσετε καλά. Να γεμίσετε με τόσες πολλές ωραίες στιγμές τη βαλίτσα της ζωής σας, χωρίς να σας νοιάζει το μετά, μόνο το σήμερα, το τώρα..

Share This Story

Fitness

You May Also Like