Μπορεί η γυμναστική να βοηθήσει στη βελτίωση της μνήμης;

Η ικανότητα να θυμάστε διάφορα πράγματα, σημαντικά ή και ασήμαντα, είναι καθοριστική, ώστε να μπορείτε να φέρετε εις πέρας ποικίλες καθημερινές δραστηριότητες. Αλήθεια, έχετε σκεφτεί ποτέ ότι στη μνήμη σας οφείλετε την πρόοδό σας, τις αναμνήσεις σας, την ίδια σας την ύπαρξη; Η μνήμη διαποτίζει ολόκληρη τη ζωή σας. Δίχως αυτή η μάθηση θα ήταν αδύνατη, το παρελθόν ανύπαρκτο, το παρόν ακατανόητο και το μέλλον κενό. Χρειάζεται, λοιπόν, να την εξασκείτε, ώστε να μπορέσετε να τη βελτιώσετε και να την ενδυναμώσετε. Γίνεται η γυμναστική να μας βοηθήσει σε αυτό;

Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, η άσκηση συμβάλλει δραστικά στην εκγύμναση του μυαλού. Σύμφωνα με πρόσφατη επιστημονική έρευνα, αποδείχθηκε πως η σωματική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη μακροπρόθεσμη μνήμη δραστικά. Ειδικότερα, η αερόβια γυμναστική, αλλά και η εκγύμναση με οποιονδήποτε τρόπο κατά συνέπεια την ενισχύει. Έρευνες που δημοσιεύτηκαν σε επιστημονικά περιοδικά, έδειξαν ότι η γυμναστική, από 6 λεπτά την ημέρα και περισσότερο, αυξάνει τα επίπεδα ντοπαμίνης και νοροεπινεφρίνης, ορμονών που σχετίζονται με τη μνήμη και την ορθή εγκεφαλική λειτουργία. Παραμένει πάντως ασαφές πώς και γιατί η επίδραση είναι ιδιαίτερα θετική και άκρως θαυματουργή.

Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ζήτημα που γενάει πολλές απορίες και μελοντικά θα τεθεί σε συστηματική μελέτη ώστε να απαντηθούν όλα τα ερωτήματα. Αυτό που σίγουρα θα απαντηθεί από τους ειδικούς ερευνητές είναι ουσιαστικά ποιο είναι το ιδανικό χρονικό «παράθυρο», στη διάρκεια του οποίου μπορούν να παρατηρηθούν σημαντικά αποτελέσματα στην ενδυνάμωση του νου.

Ευθαλία Χρήστου

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *