Οι κρυφές πήγες υδατανθράκων που βρίσκονται στη διατροφή σας και ίσως δεν γνωρίζετε

Γράφει η Ευθαλία Χρήστου.

Όταν μιλάμε για υδατάνθρακες, τα πρώτα τρόφιμα που μας έρχονται στο μυαλό είναι το ψωμί και τα ζυμαρικά. Το να τα αποφεύγουμε και να περιορίζουμε την κατανάλωση τους πολλές φορές δεν αρκεί για να καταλήξουμε στην κατανάλωση της σωστής ποσότητας ώστε αυτή να μην οδηγεί στην αύξηση βάρους. Οι υδατάνθρακες βρίσκονται κρυμμένοι και σε άλλα τρόφιμα που ίσως δεν έχουμε σκεφτεί ποτέ. Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε για αυτές τις πηγές που μπορεί να σας απομακρύνουν από το πρόγραμμα που ακολουθείτε και φυσικά να σας προσθέσουν περιττά κιλά!

Γιαούρτι με φρούτα

Ένα τυπικό κουπάκι στραγγιστό γιαούρτι περιλαμβάνει περίπου έξι γραμμάρια υδατανθράκων, όλα από τα φυσικά σάκχαρα των γαλακτοκομικών προϊόντων. Για αυτόν τον λόγο είναι μια πολύ καλή επιλογή για πρωινό ή σνακ. Παρόλα αυτά, τα επιδόρπια γιαουρτιού που θα βρείτε στα ράφια των σούπερ μάρκετ -με γεύση φρούτων- είναι μια άλλη ιστορία. Περιέχουν τουλάχιστον 18 γραμμάρια και αρκετά προσθετικά που βελτιώνουν τη γεύση και την υφή. Για να αποφύγετε αυτές τις επιλογές, δημιουργήστε το δικό σας επιδόρπιο προσθέτοντας τους αγαπημένους σας ξηρούς καρπούς και λίγο μέλι.

Τρόφιμα χωρίς ζάχαρη

Οτιδήποτε έχει γλυκιά γεύση αλλά χωρίς την προσθήκη ζάχαρης μπορεί να περιέχει την ίδια ή και μεγαλύτερη ποσότητα υδατανθράκων σε σχέση με ένα αντίστοιχο προϊόν με ζάχαρη. Αυτό συμβαίνει καθώς, πολλά από αυτά τα τρόφιμα αντικαθιστούν τα λευκά κοκκώδη υλικά με υποκατάστατα σακχάρων που περιέχουν μεγάλα ποσοστά υδατανθράκων. Και αν το προϊόν παρασκευάζεται με γάλα και αλεύρι τότε σίγουρα θα πάρετε και από εκεί αρκετούς.

Φυστικοβούτυρο

Ενώ όλοι οι φυσικοί ξηροί καρποί περιέχουν μικρό ποσοστό της ανεπιθύμητης ουσίας, τα έλαια και τα βούτυρά τους, πολλές φορές υπερβαίνουν τις ιδανικές αναλογίες. Χάρη στην προστιθέμενη ζάχαρη, η κρέμα φυστικοβούτυρο με μειωμένα λιπαρά περιέχει 14 γραμμάρια υδατανθράκων ανά 2 κουταλιές της σούπας. Προτιμήστε, λοιπόν, κάποιο το οποίο δεν έχει προσθήκη τεχνητών συστατικών και απολαύστε όλα τα οφέλη του.

Γάλα

Ίσως είναι η πιο φαινομενικά αθώα τροφή που δεν είναι γνωστή για την περιεκτικότητα της σε υδατάνθρακες. Ο λόγος είναι ότι περιέχει λακτόζη -η φυσική ζάχαρη στα γαλακτοκομικά προϊόντα- που είναι πραγματικά γεμάτο με αυτούς. Ένα φλιτζάνι γάλα 1% ή 2% έχει περίπου 12 γραμμάρια υδατανθράκων, ενώ το πλήρες γάλα έχει 11 γραμμάρια.

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *