Πως μπορεί η ώρα να επηρεάσει την απώλεια βάρους;

Γράφει η Ευθαλία Χρήστου.

H ώρα που θα καταναλωθεί ένα γεύμα στην ημέρα μπορεί να προκαλέσει αύξηση ή μείωση στο βάρος μας ανάλογα. Δεν αρκεί μόνο να λαμβάνουμε υπ’όψη μας τις συνολικές θερμίδες που θα καταναλώσουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουμε μέσα στην ημέρα. Η ώρα που θα καταναλώσουμε το τελευταίο γεύμα της ημέρας, η συχνότητα των γευμάτων και η ώρα που θα κοιμήθουμε είναι παράμετροι που θα βοηθήσουν στην απώλεια βάρους και πάμε να δούμε πως.

Η κατανάλωση αργά σχετίζεται με αύξηση βάρους

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση του δείπνου σας αργά μέσα στην ημέρα μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους. Η συνήθεια αυτή σχετίζεται με υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ανεξάρτητα από το αν το γεύμα είναι το ίδιο με αυτό που θα τρώγατε νωρίτερα. Το πειρματικό κομμάτι της μελέτης είχε ως εξής: Λαμβάνοντας υγιείς ανθρώπους τους έβαλαν να τρώνε σε δύο διαφορετικές ώρες, να ελέγχουν το φαγητό τους, να ελέγχουν τη φυσική δραστηριότητηα τους και να ελέγχουν επίσης τους χρόνους ύπνου τους. Ουσιαστικά αποσκοπούσαν στο να ανακαλύψουν εάν επηρεάζεται ο μεταβολισμός με τρόπο που προάγει την παχυσαρκία.

 

O νοητός 24ωρος κύκλος του οργανισμού

Το φαγητό τη νύχτα έρχεται σε αντίθεση με τον κιρκαδικό ρυθμό σας. Αυτός ο «νοητός» ο 24ωρος κύκλος που ορίζει στο σώμα σας το πότε να κοιμηθεί, να φάει και να ξυπνήσει έχει καταχωρημένο το βράδυ για ξεκούραση και όχι για κατανάλωση τροφής. Ακόμη, άλλοι ερευνητές απέδειξαν πως οι άνθρωποι που έτρωγαν μετά τις 8 μ.μ. κατανάλωσαν περισσότερες συνολικές θερμίδες από ό, τι όσοι σταματούσαν το φαγητό πιο πριν.

Το ατομικό πρόγραμμα καθορίζει τη διατροφή

Δεν πρέπει να ξεχνάμε να λάβουμε υπ’όψη μας ότι κάθε οργανισμός αντιδρά διαφορετικά σε οποιοδήποτε διατροφικό ερέθισμα και το πρόγραμμα του καθενός είναι αυτό που θα καθορίσει το τελευταίο γεύμα της ημέρας. Αυτό φυσικά έγκειται στο μεταβολισμό αλλά και στις συνήθειες που διατηρεί ο καθένας. Εάν για παράδειγμα η ώρα που κοιμάστε είναι μετά τις 2 το βράδυ, τότε ένα γεύμα στις 10 μπορεί να έχει το ίδιο αντίκτυπο συγκριτικά με ένα γεύμα στις 6, για κάποιον που κοιμάται πολύ νωρίτερα.

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *