Γράφει η Ιωάννα Λαζάρου.
Μου εμφανίστηκε μια μέρα φίλες στο facebook μια σελίδα με αθλητικά παπούτσια! Ήταν τελευταία κομμάτια και σε μοναδική προσφορά.. με έκπτωση που κυμαίνονταν στο 70%. Μπαίνω στην ιστοσελίδα.. πολύ καλά στημένη.. με φόρμα επικοινωνίας και γενικά με μεγάλο βαθμό σοβαρότητας.
Ψάρωσα λοιπόν και έκανα την αγορά. Λίγες ημέρες αργότερα.. μου ήρθαν κάτι παπούτσια εντελώς διαφορετικά.. ψεύτικα ήταν.. για πέταμα σίγουρα! Ούτε απόδειξη ούτε τίποτα. Στο δελτίο αποστολής της εταιρείας Courier.. είχε ένα όνομα και μια διεύθυνση που δεν ήταν υπαρκτά. Επίσης είχε 3 αριθμούς κινητού τηλεφώνου του αποστολέα.. εκ των οποίων ο ένας έβγαζε μόνο γραμμή.. αλλά φανταστείτε.. δεν σήκωναν το τηλέφωνο!
Αποφάσισα να το καταγγείλω στο συνήγορο του καταναλωτή. Μπαίνω στη σελίδα του συνηγόρου.. βρίσκω κάτι τηλέφωνα.. καλώ.. αλλά μαντέψτε.. καμιά απάντηση! Αποφάσισα να στείλω mail. Τίποτα πάλι. Τελικά κατέληξα στη συμπλήρωση της φόρμας.
Ούτε εξετάσεις για πανελλαδικές να έδινα. Πολύπλοκη φόρμα που απευθύνονταν σε απάτες από φυσικά καταστήματα και όχι από ηλεκτρονική αγορά. Εγώ ωστόσο το προσάρμοσα στα δεδομένα μου. Όνομα επιχείρησης και διεύθυνση.. αυτή που έγραφε στο δελτίο αποστολής. Τηλέφωνο.. αυτό που δεν το σήκωναν. Λοιπά στοιχεία.. έβαλα «ΑΓΝΩΣΤΟ». Για να μου πάρει την καταγγελία το σύστημα.. έπρεπε να βάλω το δικό μου mail ως εκείνο της επιχείρησης που κατήγγελλα.
Ο συνήγορος του καταναλωτή έστειλε άμεσα mail επιβεβαίωσης των παραπόνων μου.. αλλά παρακάτω δεν ξέρω τίποτα. Έγινε κάτι; Πιάστηκαν οι απατεώνες; Δεν περιμένω κάποια προσωπική αποκατάσταση.. αλλά θα ήθελα να εμπιστευτώ τον συνήγορο του καταναλωτή ότι έπραξε τα δέοντα! Ίσως μείνω αιώνια με την απορία!
Με αφορμή την απάτη εις βάρους μου.. θα ήθελα να σημειώσω δυο σημαντικά πράγματα για τις ηλεκτρονικές απάτες.
Λοιπόν.. ένας απατεώνας χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να διαφημίσει ανύπαρκτα αγαθά ή υπηρεσίες. Η πληρωμή γίνεται πριν ανοίξεις το κουτί (περίπτωση αντικαταβολής).. αν έρθει ποτέ αυτό το κουτί και δεν έχεις ήδη καταθέσει τα χρήματα!
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν αυτοί οι απατεώνες είναι ότι θα δώσουν σε αυτά τα πλαστά προϊόντα πολύ χαμηλές τιμές.. θα βάλουν στενό χρονικό περιθώριο για την προσφορά/ευκαιρία και θα κάνουν διαφήμιση στα social.
Όλες αυτές οι μέθοδοι είναι επίσης τρόποι για να καταλάβουμε αν πρόκειται ή όχι για απάτη. Ένας άλλος τρόπος για να εντοπίσουμε την απάτη τα στοιχεία της εταιρείας και τα στοιχεία επικοινωνίας.
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν ψεύτικα καταστήματα. Αυτά τα ψεύτικα καταστήματα ή ιστοσελίδες βιτρίνες.. θα προωθούν τα εμπορεύματά τους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό γίνεται κυρίως επειδή υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ο αριθμός τους αυξάνεται καθημερινά.
Αυτά τα καταστήματα ή ιστοσελίδες (e-shop) δεν θα παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα παραμείνουν μόνο για μερικές ημέρες και μετά θα προχωρήσουν και θα κλείσουν την ιστοσελίδα.
Συνήθως.. ένας τρόπος για να εντοπίσουμε αυτά τα ψεύτικα καταστήματα – ιστοσελίδες.. είναι να ψάξουμε για διαδικτυακές κριτικές. Αν δεν έχουν κριτικές.. πιθανόν να είναι ψεύτικα.