Στα άκρα της σύγκρουσης βρίσκονται ο κινεζικός εμφύλιος μεταξύ των εταιρειών Temu και Shein!

Γράφει η Δήμητρα Δήμου. 

Εδώ και μήνες, έχει ξεσπάσει μια έντονη αντιπαράθεση μεταξύ δύο νεοεμφανιζόμενων κινεζικών εταιρειών στον χώρο του online λιανικού εμπορίου. Οι Temu και Shein έχουν εισβάλει δυναμικά στον ψηφιακό κόσμο, με την Shein να επικεντρώνεται κυρίως στον χώρο της ένδυσης (fast fashion). Και οι δύο εταιρείες, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχουν καταφέρει να ανταγωνιστούν μεγαλύτερους εμπορικούς γίγαντες, όπως η Amazon και η Walmart, ενώ στον τομέα της ένδυσης κονταροχτυπιούνται με κολοσσούς όπως η Zara και η H&M.

Η Shein, που προηγήθηκε στην είσοδο της στην αμερικανική αγορά, σημείωσε τεράστια επιτυχία, αξιολογούμενη σε περίπου 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, η είσοδος της Temu στις ΗΠΑ αποδείχθηκε εξίσου επιτυχημένη, προκαλώντας μείωση της αξίας της Shein κατά περίπου 30%. Αυτό οδήγησε, όπως φαίνεται, στο ξέσπασμα πόλεμου μεταξύ των δύο εταιρειών.

Η Temu υπέβαλε πριν από πέντε μήνες μήνυση κατά της Shein, κατηγορώντας την για αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού. Την κατηγορία της έκανε ότι εκμεταλλεύεται τη θέση της στην αμερικανική αγορά, προσπαθώντας να επιβάλει αποκλειστικές συνεργασίες στις εταιρείες σχεδιασμού και παραγωγής ρούχων, υποχρεώνοντάς τες να απορρίπτουν προτάσεις συνεργασίας με την Temu.

Από την πλευρά της, η Shein ανταποκρίθηκε κατηγορώντας την Temu ότι συνεργάστηκε με influencers για να δημιουργηθούν δυσφημιστικές αναρτήσεις κατά της Shein στα social media. Παρά τη συμφωνία για τον τερματισμό των δικαστικών διαφορών, η Temu υπέβαλε νέα μήνυση στα αμερικανικά δικαστήρια.

 

Στη νέα μήνυση, η Temu υποστηρίζει ότι η Shein, μέσω αθέμιτου ανταγωνισμού, ενίσχυσε τις δράσεις της χρησιμοποιώντας πλέον “μαφιόζικες πρακτικές” κατά της Temu. Η Temu θίγει την προσπάθεια της Shein να εμποδίσει συνεργασίες της με την αμερικανική βιομηχανία ένδυσης, καταγγέλλοντας ότι η Shein πιέζει εταιρείες που συνεργάζονται με την Temu να λύσουν τις συνεργασίες τους, ενώ παράλληλα προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση στα κινητά τηλέφωνα των στελεχών των εταιρειών για να αποσπάσει πληροφορίες.

Από τους κωδικούς των λογαριασμών της Temu σε κάθε συνεργαζόμενη εταιρεία μέχρι στοιχεία σχετικά με τις συμφωνίες και τις στρατηγικές μάρκετινγκ, η Temu καταγγέλλει ότι η Shein επιχειρεί με μυστικότητα να αποσπάσει πληροφορίες για τις στρατηγικές προώθησης της εταιρείας, με σκοπό τον αντιγραφικό ανταγωνισμό. Είναι προφανές ότι το σενάριο αυτό θα έχει πολλά ακόμη επεισόδια στο μέλλον…

 

 

 

Φωτό: protothema.gr, radar.gr, thw today show, economistas.gr

You May Also Like