Γράφει η Δήμητρα Δήμου.
Η έξοδος για φαγητό είναι μια απόλαυση, αλλά ο τρόπος που συμπεριφερόμαστε μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία μας, καθώς και την εργασία των ανθρώπων της εστίασης. Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές που θα μας κάνουν πιο υπεύθυνους και ευγενικούς πελάτες.
Σεβόμαστε το ωράριο λειτουργίας
Πριν επισκεφθείς ένα εστιατόριο, έλεγξε τις ώρες λειτουργίας του. Μπορείς να το κάνεις εύκολα μέσω Google, της ιστοσελίδας τους ή με ένα απλό τηλεφώνημα.
Αν φτάσεις λίγο πριν κλείσει η κουζίνα, πιθανόν να μην απολαύσεις την ίδια ποιότητα εξυπηρέτησης, ενώ οι εργαζόμενοι θα βρεθούν σε δύσκολη θέση.
Μελετάμε το μενού
Είναι ευγενικό και πρακτικό να ρίξεις μια ματιά στον κατάλογο πριν ζητήσεις βοήθεια. Αν υπάρχει μενού σε QR code, βεβαιώσου ότι έχεις μαζί σου τα γυαλιά ή το κινητό σου φορτισμένο.
Ακούμε τον σερβιτόρο προσεκτικά
Οι σερβιτόροι έχουν γνώση του μενού και είναι πρόθυμοι να σε βοηθήσουν. Όταν εξηγούν πιάτα ή προτείνουν επιλογές εκτός καταλόγου, άκουσε προσεκτικά για να μη χρειαστεί να επαναλάβουν.
Επιπλέον, αν έχεις αλλεργίες ή ειδικές διατροφικές απαιτήσεις, ενημέρωσε εγκαίρως για την ασφάλειά σου και την ομαλή λειτουργία της κουζίνας.

Δίνουμε την παραγγελία συντονισμένα
Πριν καλέσεις τον σερβιτόρο, βεβαιώσου ότι όλοι στο τραπέζι είναι έτοιμοι να παραγγείλουν. Έτσι, αποφεύγονται καθυστερήσεις και περιττή ταλαιπωρία.
Αφήνουμε στην άκρη το κινητό
Όσο ελκυστικό κι αν είναι να κοιτάξεις το τηλέφωνό σου, προσπάθησε να το αφήσεις όταν μιλάς με τον σερβιτόρο ή όταν τρώτε. Είναι ένας απλός τρόπος να δείξεις σεβασμό τόσο στην παρέα σου όσο και στους εργαζόμενους.

Προσφέρουμε φιλοδώρημα
Το φιλοδώρημα είναι ένας τρόπος να δείξεις την εκτίμησή σου. Αν δεν έμεινες ικανοποιημένος από το φαγητό, αυτό δεν είναι ευθύνη του σερβιτόρου. Μια μικρή επιβράβευση (κατά προτίμηση σε μετρητά) είναι πάντα καλοδεχούμενη.
Διαχειριζόμαστε παράπονα με σωστό τρόπο
Αν προκύψει κάποιο ζήτημα, ενημέρωσε πρώτα τους υπεύθυνους του εστιατορίου. Δώσε τους την ευκαιρία να διορθώσουν το πρόβλημα. Αν τελικά χρειαστεί να αφήσεις κριτική, κάν’ το με ακρίβεια και ευγένεια, αποφεύγοντας κακεντρεχείς ή υπερβολικές τοποθετήσεις.
Επιλέγουμε εστιατόρια που μας σέβονται
Δώσε προτεραιότητα σε χώρους που προσφέρουν καλή εξυπηρέτηση και σέβονται τους πελάτες. Ο σεβασμός είναι αμφίδρομος και συμβάλλει σε μια όμορφη εμπειρία για όλους.

Η υιοθέτηση αυτών των συνηθειών θα κάνει την έξοδό σου πιο απολαυστική και θα δείξει εκτίμηση στους ανθρώπους που εργάζονται για να την κάνουν ξεχωριστή.
Φωτό: unsplash.cοm