Γράφει η Ιωάννα Λαζάρου.
Στην Εύβοια έχουμε ένα μεγάλο παράπονο.. Περνάνε τα χρόνια και οι βασικοί οδικοί άξονες που ενώνουν τη Χαλκίδα με το βόρειο και νότιο άκρο του νησιού μας δεν είναι ακόμα επιπέδου εθνικής οδού.. και σε πολλά σημεία θυμίζουν παλιό επαρχιακό δρόμο!
Το γεγονός αυτό μας ενοχλεί πρώτον γιατί γίνονται πολλά δυστυχήματα, δεύτερον γιατί ταλαιπωρούμαστε ιδιαίτερα για να μετακινηθούμε εντός νομού και τέλος γιατί χάνουμε τουρισμό μιας και οι κακοί δρόμοι έρχονται να συμπληρώσουν την ανύπαρκτη συγκοινωνία!
Πέρασαν πολλές εκλογικές αναμετρήσεις και η μόνιμη υπόσχεση όσων πολιτεύονταν ήταν η περάτωση αυτού του έργου.. Δυστυχώς μόνο μπαλώματα έχουν γίνει μέχρι σήμερα όταν δε τα δυστυχήματα εντείνονται σε συχνότητα.. Το να φτιαχτούν οι δυο μεγάλοι δρόμοι, ο βόρειος και ο νότιος άξονας έχει καταντήσει ανέκδοτο!
Είναι πλεονασμός να σημειώσω τα οφέλη για τον τουρισμό, μιας και το σύγχρονο οδικό δίκτυο θα αυξήσει την κίνηση στα λιμάνια και κατά συνέπεια θα μεγαλώσει την αξία των πόλεων τους. Η αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας πλην των θέσεων εργασίας, θα αναβαθμίσει την περιοχή στα επενδυτικά πλάνα.. και θα ανοίξει νέους κύκλους εργασίας για τις ντόπιες παραγωγικές μονάδες.. είτε μιλάμε για τον πρωτογενή τομέα ή και για άλλους κλάδους..
Όλα αυτά ένας δρόμος; Ναι.. από έναν δρόμο και φυσικά από συνεχή αγώνα για προσέλκυση νέων επενδύσεων.. Πάντως, η αρχή φαίνεται να γίνεται τώρα. Όπως μας ενημερώνει ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κος Φάνης Σπανός, έχουμε μια πολύ θετική εξέλιξη!
«Ύστερα από αίτημα του Περιφερειακού μας Συμβουλίου και με απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αυξάνεται κατά 8.700.000 ευρώ, ο προϋπολογισμός του έργου «Οδός Ραπταίοι – Ν. Στύρα – Στύρα» (ΣΑΕΠ 056/2 του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2022), φτάνοντας συνολικά στα 24.882.072,23 ευρώ. Αυτό ήταν το απαραίτητο βήμα για την επαναδημοπράτηση του έργου, ύστερα από την απομάκρυνση του τελευταίου αναδόχου» αναφέρει ο κος Σπανός.
Και συνεχίζει «Με πολλή δουλειά των τεχνικών μας υπηρεσιών καταφέραμε να δώσουμε λύσεις, τακτοποιώντας ζητήματα αδειοδοτήσεων, εγκρίσεων, μελετών, αλλά και απαλλοτριώσεων με μια πολύ μεγάλη χρηματοδότηση που εξασφαλίσαμε στην προηγούμενη θητεία μας. Δουλεύουμε πλέον για να δημοπρατήσουμε άμεσα και να παραδώσουμε, το συντομότερο δυνατό, τον νέο δρόμο προς τη νότια Εύβοια. Άμεσα με το πρώτο μισό (χιλιομετρικές θέσεις 9.150 ως 16.500) και σε δεύτερο χρόνο με το βόρειο, ώστε να ολοκληρώσουμε και να παραδώσουμε όλον τον άξονα».
Για την Ιστορία, η αρχική δημοπράτηση μας γυρίζει πίσω στο 2005 και σε 3 διαδοχικές συμβάσεις με ισάριθμους αναδόχους, οι οποίοι δεν μπόρεσαν (για εξωγενείς λόγους να εκτελέσουν το έργο), με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να έχει κατασκευαστεί μόνο ένα πολύ μικρό οδικό τμήμα.
Ας ελπίσουμε αυτή η αρχή να συναντήσει το τέλος.. την ολοκλήρωση του έργου και την παράδοσή του στους πολίτες! Επίσης, ας ελπίσουμε η πολύπαθη βόρεια Εύβοια να πάρει γρήγορα σειρά και να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο.. το μεγάλο για το νησί μας έργο!
Είναι αυτονόητο το αίτημα για την κατασκευή του μεγάλου οδικού άξονα. Είναι ένα πολύ δίκαιο αίτημα.. χρωστούμενο ετών! Ωστόσο ακόμα και ως αυτονόητο.. δεν έγινε ποτέ.. Η κοροϊδία ήτο επική! Αν τελικά γίνει τώρα.. αυτονόητα θα είναι και τα εύσημα!