Η Cyber Monday κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, σε σχέση με την Black Friday

Γράφει η Εύα Καλαβρή.

Η Black Friday έχει γίνει, ανεπίσημα, εθνική γιορτή για τις ΗΠΑ… Αμέσως μετά τη γεμιστή γαλοπούλα και τα εδέσματα της ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving), η εορταστική περίοδος ατελείωτου shopping ξεκινάει επίσημα μέχρι τα Χριστούγεννα.

Κάπως έτσι προέκυψε και η Cyber Monday, την οποία έχουμε υιοθετήσει κι εμείς μαζί με την Black Friday, τις λευκές νύχτες και ό,τι άλλο ακούγεται ενδιαφέρον και “πιασάρικο” προκειμένου να φέρει πελάτες στα καταστήματα.

Η Cyber Monday λοιπόν είναι και αυτή ένα “εύρημα” προκειμένου να παραταθεί η περίοδος των προσφορών και να διατηρηθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορά αγαθών σε τιμές ευκαιρίας. Τα τελευταία χρόνια φαίνεται να επεκτείνεται κι άλλο η περίοδος αυτή αφού έχει ξεφύγει από τα όρια μιας απλής “μαύρης Παρασκευής” και έχει γίνει από Black Week, Cyber week μέχρι ολόκληρος μήνας!

Είτε λοιπόν αυτή η πρακτική έχει αποτέλεσμα και φέρνει πελάτες κι έσοδα, είτε το ανάποδο… Παρατείνεται η περίοδος προσφορών και φοβερών και τρομερών deals διότι η μία και μόνη μέρα (η Black Friday) δηλαδή, δεν φέρνει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

Τι είναι όμως η Cyber Monday;

Ένας δημιουργικός τρόπος παράτασης της Black Friday, όπως είπαμε, ενώ έκανε την πρεμιέρα της το 2005. Το κύριο χαρακτηριστικό της είναι ότι οι μεγάλες προσφορές για την ημέρα αυτή αφορούν κυρίως διαδικτυακές αγορές. Έτσι μπορείς να σερφάρεις με την ησυχία σου, από την άνεση του σπιτιού σου, φορώντας πιτζάμες και να επιλέξεις το κατάλληλο προϊόν για τις δικές σου ανάγκες.

Μόνο στις ΗΠΑ, το 2020 (χρονιά πανδημίας), οι καταναλωτές ξόδεψαν το ρεκόρ των 10,7 δις δολαρίων στις προσφορές της Cyber Monday.

Τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα την περίοδο της πανδημίας, οι διαδικτυακές αγορές κερδίζουν σημαντικό έδαφος στη συμπεριφορά του καταναλωτή. Αυτό “πουλάει” και η Cyber Monday λοιπόν και γι’ αυτό τείνει να γίνει περισσότερο δημοφιλής (στην Αμερική τουλάχιστόν, αλλά ακολουθούμε κι εμείς πάντα):

Ευκολία: οι ηλεκτρονικές αγορές είναι βολικές και μπορούν να γίνουν από οπουδήποτε και οποιαδήποτε ώρα.

Ποικιλία: τα προϊόντα που προσφέρονται online συνήθως είναι περισσότερα από ό, τι στα φυσικά καταστήματα.

Σύγκριση: τιμές, προϊόντα και διαθεσιμότητα συγκρίνονται εύκολα και άμεσα στο διαδίκτυο. Πολλά sites αναλαμβάνουν να κάνουν για εμάς τη σύγκριση και να μας ενημερώσουν για τα αποτελέσματα.

Πολυκοσμία: κίνηση στους δρόμους, δυσκολία στο παρκάρισμα, κρύο, κακοκαιρία, ουρές στα καταστήματα και άλλοι ανασταλτικοί παράγοντες κάνουν περισσότερο ξεκούραστη τη διαδικασία αγορών από το σπίτι μας. Ειδικά όταν είναι περίοδος γιορτών ή εκπτώσεων που στα καταστήματα μπορεί να γίνεται ένας τρελός πανικός από κόσμο.

Προσοχή βέβαια και επαγρύπνηση για τυχόν scam, ψεύτικα websites και άλλους κινδύνους… Είπαμε προσφορές και Cyber Monday, ωστόσο μην τσιμπήσετε αν προσπαθήσουν να σας πουλήσουν i-phone με 50 ευρώ!

You May Also Like