Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας: Καινούργιες πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών

Γράφει η Δήμητρα Δήμου. 

Πόσες φορές δεν έχουμε αναρωτηθεί εάν οι τιμές που βρίσκουμε σε διαδικτυακά ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι αληθινές; Για αυτό τον λόγο, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει τις πρόσφατες πρακτικές παραπλάνησης που εφαρμόζουν πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα εν όψει των εορτών.

Μία από αυτές τις πρακτικές είναι η εσφαλμένη χρήση της προτεινόμενης λιανικής τιμής (Π.Λ.Τ.) σε ιστοσελίδες προμηθευτών. Χρησιμοποιώντας την ως αρχική τιμή με παραπλανητικό τρόπο, δημιουργούν ψευδώς την εντύπωση ότι πρόκειται για έκπτωση.

Η Ένωση έχει ήδη αποστείλει σχετική επιστολή στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) και στη γενική γραμματεία Εμπορίου, παρέχοντας αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία.

Η οργάνωση των καταναλωτών καλεί το καταναλωτικό κοινό να παραμείνει ενήμερο. Σύμφωνα με την Ένωση, “οι έμποροι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν την προτεινόμενη λιανική τιμή ως αναφορά για ανακοίνωση μείωσης τιμής. Η τιμή αναφοράς πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή που ισχύει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 30 ημερών.”

Επιπλέον, οι έμποροι μπορούν να αναφέρουν την προτεινόμενη λιανική τιμή για σκοπούς σύγκρισης, αλλά δεν επιτρέπεται να παρουσιάζουν την τιμή ως μείωση, για παράδειγμα, τοποθετώντας την δίπλα ή κάτω από διαγραμμένη τιμή καταλόγου. Είναι απαραίτητο να διασφαλίζεται ότι δεν δημιουργείται σύγχυση μεταξύ της σύγκρισης τιμών και της παρουσίασης μείωσης τιμής.”

 

 

Φωτό: rupixen.com, Tamanna Rumee, Brooke Lark (unsplash.com)

You May Also Like