Καταργούνται οι προσφορές 1+1 από τα σούπερ μάρκετ και γιατί

Γράφει η Δήμητρα Δήμου.

Η ακρίβεια που υπάρχει σχεδόν στα πάντα, μαστίζει το μέσο ελληνικό νοικοκυριό. Και αν θέλουμε να ακριβολογούμε, το σούπερ μάρκετ, έχει γίνει ο χειρότερός μας εφιάλτης! Προσωπικά, εκείνο που κοιτάζω πρώτα είναι να κοιτάξω τα προϊόντα που βρίσκονται στην προσφορά του 1+1 όμως, σε λίγο καιρό από τώρα, οι προσφορές του 1+1 είναι πολύ πιθανό να αποτελέσουν παρελθόν.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, υποστήριξε ότι «παρατηρείται τα προϊόντα προσφορών είτε κατά μόνας είτε 1+1 να είναι για μία περίοδο μιας εβδομάδας. Αυτή η πρακτική των σούπερ μάρκετ έχει ως αποτέλεσμα ένας πολίτης να στοκάρει με προϊόντα. Αντί να πάρει ένα σαμπουάν που χρειάζεται, αναγκάζεται να πάρει 1+1 για να το πάρει σε προσφορά ενώ χρειάζεται μόνο ένα. Τελικά, αυτό δεν βοηθάει στο να έχουμε μία σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα».

Ο υπουργός Ανάπτυξης πρόσθεσε ότι «εμείς θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του, όχι στην προσφορά. Αντί να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία εβδομάδα τον μήνα και να πετύχει μόνο εκείνη τη βδομάδα να το πάρει σε προσφορά ο καταναλωτής, να υπάρχει μία μόνιμα χαμηλή τιμή στα προϊόντα. Αυτό λέγεται everyday low price στο εξωτερικό και θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω μιας νέα μεταρρύθμισης που θα έρθει από το υπουργείο Ανάπτυξης».

Η συγκεκριμένη ρύθμιση, σύμφωνα με τον υπουργό, θα εφαρμοστεί το πρώτο τρίμηνο του 2024 με στόχο να μπει ένα φρένο «στις εκατοντάδες προωθητικές εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ που έχουν ως αποτέλεσμα να μπερδεύουν τον καταναλωτή».

Το πρώτο που θέλει να πετύχει με το συγκεκριμένο μέτρο το υπουργείου Ανάπτυξης, είναι η καθιέρωση πιο χαμηλών τιμών. Από εκεί και πέρα, ισχυρίζεται ότι οι συγκρίσεις των τιμών από τον καταναλωτή θα γίνουν πιο εύκολες και, τέλος, ότι στον ο καθορισμός των τιμών, όπως και στις σχέσεις μεταξύ των προμηθευτών και των καταναλωτών, θα υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια.

Η καθημερινή χαμηλή τιμή (EDLP) είναι μια στρατηγική τιμολόγησης που υπόσχεται στους καταναλωτές μια χαμηλή τιμή χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν για τις τιμές πώλησης ή για αγορές που απαιτούν πρώτα τη σύγκριση των τιμών.

Η EDLP «γλιτώνει» τα καταστήματα λιανικής από την προσπάθεια και τα έξοδα που απαιτούνται για την υποτίμηση των τιμών στο κατάστημα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και πιστεύεται ότι δημιουργεί μια καλύτερη και πιο πιστή σχέση με τους καταναλωτές.

Για την ιστορία, το μέτρο έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του 1994 στην αλυσίδα λιανικής Walmart στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία ακολουθεί στρατηγική EDLP.

 

Φωτό: Hanson Lu, Fikri Rasyid, Philip Myrtorp, JJ Ying (unsplash.com)

You May Also Like