Τι συμβαίνει με τους παλαιοχριστιανούς και τι παίζει εκεί στην Ερέτρια;

Γράφει η Ιωάννα Λαζάρου.

Το σκέφτηκα πολύ φίλες.. αν έπρεπε να ασχοληθώ με το θέμα που προέκυψε με μια οικογένεια παλαιοχριστιανών.. που ζει υπό μη κοινωνικά συμβατές συνθήκες και που κατά το ένα πρόσωπό της ζει σε ένα πλαίσιο πλήρης ανεξαρτητοποίησης από την υπόλοιπη κοινωνία.. αλλά κατά το άλλο της πρόσωπο.. ο πατριάρχης της οικογένειας.. πληρώνεται επί χρόνια από το δημόσιο.. χωρίς να πατά το πόδι του στη δουλειά.. όπως επίσης είναι ιδιαίτερα ενεργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Έχετε παρακολουθήσει σίγουρα για το συμβάν.. όπου από μια σπόντα προέκυψαν άλλα ζητήματα.. από μια διένεξη με κυνηγό της περιοχής.. βγήκαν στο φως παρανομίες.. όπως παιδιά που δεν πηγαίνουν στο σχολείο.. παιδιά που ζουν μέσα σε μια σπηλιά ή έστω δεντρόσπιτο κατά τη μάνα.. παιδί που γεννήθηκε από τη μεγάλη κόρη της οικογένειας η οποία δεν θέλει να αναφέρει για τον πατέρα του παιδιού της.. με διάφορους να εικάζουν ενδεχόμενο αιμομιξίας.

Οι γονείς της οικογένειας:

Ένας πατέρας που σπούδασε μουσικός.. που δίδαξε σε σχολείο.. που έφυγε για ίσως ιδεολογικούς – ιδεοληπτικούς λόγους.. που μετά ασχολήθηκε με τη φύση και διορίστηκε από δήμο.. που πήρε 2 χρόνια άδεια άνευ αποδοχών και επέστρεψε μετά από 5 χρόνια.. που πήρε μετάταξη στο δήμο Ερέτριας και που δουλεύει εξ’ αποστάσεως στον τομέα της καθαριότητας (όπως έγραψε εύστοχα κάποιος στο twitter μάλλον θα ήταν διαχειριστής του κάδου ανακύκλωσης του υπολογιστή του δήμου).. που ήταν μέλος της Χρυσής Αυγής όπου συμμετείχε σε αυτά τα όμορφα που έκανε η τρομοκρατική αυτή οργάνωση.. όπου απορρίπτει την ελληνικής εκπαίδευση για τα παιδιά του.. όπου διαθέτει διάφορες σελίδες σε διάφορα social με ενεργό συμμετοχή επί παντώς επιστιτού.. όπου στην τελική.. κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας δεν δέχεται να κάνει εξέταση dna για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αιμομιξίας.. καθώς όπως διαμηνύει.. δεν πιστεύει σε όλες αυτές τις επιστημονικές μεθόδους.. άλλωστε ακόμα και για την υγεία των παιδιών του εκφεύγει στη βοτανολογία.

Μια μητέρα που ερωτεύτηκε και εγκατέλειψε τις σπουδές της στο 2ο έτος ως βοηθός οδοντοτεχνίτη. Κατόπιν.. προσφέρει στα παιδιά της ένα δεντρόσπιτο.. την ησυχία της φύσης.. την ατομική – οικογενειακή εκπαίδευση.. τον κοινωνικό αποκλεισμό.. την παροχή υγείας από βότανα.. τον θρησκευτικό προσηλυτισμό και μάλιστα τον εθνικό τυχοδιωκτισμό.

Δεν θα ασχολιόμουν αλήθεια αν οι προθέσεις αυτών των ανθρώπων ήταν ειρηνικές απέναντί στην κοινωνία. Και δεν μιλώ για τους ενήλικες.. καθώς αυτοί ξεκίνησαν αλλιώς και προσηλυτίστηκαν στην πορεία.. ενώ τα παιδιά τους τηρούν την παράδοση από γέννησής τους.. την οικογενειακή παράδοση οπότε.. και επιπλέον δεν έχουν επαφή με τον έξω κόσμο.. ή έχουν μια μικρή επαφή (εφόσον δεν πηγαίνουν στο σχολείο). Δεν θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες και ασπάζονται τον παλαιοχριστιανισμό όπου κρατά απωθημένα από τους διωγμούς των Χριστιανών επί ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Οι τότε Χριστιανοί κυνηγημένοι απομονώνονταν και γίνονταν μάρτυρες για την πίστη τους. Ζούσαν σε μια εχθρική κοινωνία με Ρωμαίους αυτοκράτορες που προσέφευγαν σε σκληρούς βασανισμούς και δολοφονίες Χριστιανών.. και αυτή η κατάσταση τους έκανε να κρύβονται σε λαγούμια.. σε σπηλιές.. να εφευρίσκουν και να χρησιμοποιούν μεθόδους αυτοσυντήρησης της ζωής αλλά και των πιστεύω τους.

Δεν θα ασχολιόμουν επίσης.. αν ο πατριάρχης της οικογένειας δεν πληρώνονταν επί χρόνια από το δήμο Ερέτριας βασικά που είναι και τοπικό μας θέμα.. χωρίς να πατά το πόδι του στη δουλειά. Τον κάλυπταν και τον καλύπτουν στο δήμο; Όχι βέβαια. Μήπως δεν τον πήραν χαμπάρι και εφόσον δεν βγαίνει από τσέπη προσώπου αλλά τα πληρώνουν οι δημότες υπάρχει αδιαφορία; Ελέγχεται με κάθε επιφύλαξη αυτό. Μήπως οι υφιστάμενες διαδικασίες επιτρέπουν κάποιον να συνεχίσει να πληρώνεται ενώ υπάρχει καταγγελία από τον δήμο ότι δεν πατά στη δουλειά; Δεν θα μας έκανε εντύπωση ούτε αυτό στην Ελλάδα μας. Το θέμα είναι ότι οι δημότες στην Ερέτρια  έχουν δώσει καμιά 50αριά χιλιάρικα σε έναν ανύπαρκτο υπάλληλο.. και όχι.. δεν δεχομαι την εργασία εξ’ αποστάσεως για δημοτικό υπάλληλο και δη στην καθαριότητα.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών κυρία Παρασκευή Αμερικάνου.. η οποία μίλησε στον ΑΝΤ1.. σε μία προσπάθεια της νέας διοίκησης να «νοικοκυρέψουν» τον δήμο..  είχαν αποφασίσει να γνωρίσουν όλους τους υπαλλήλους. «Τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου, ψάξαμε για τον συγκεκριμένο υπάλληλο επειδή δεν παρουσιαζόταν στον χώρο της εργασίας του, και καταλάβαμε πως κάτι δεν πάει καλά. Από ερωτήσεις που έχουμε κάνει και εμείς, είναι ότι δούλευε εξ’ αποστάσεως. Επειδή είχε κάποια προβλήματα υγείας, όπως μας είπαν, του είχαν δώσει να κάνει κάποιες εργασίες με αυτόν τον τρόπο. Αυτές τις απαντήσεις μας έδωσαν». Μάλιστα.. όταν η ίδια έπειτα από εντολή του δημάρχου της περιοχής επικοινώνησε με τον εν λόγω υπάλληλο καθαριότητας του ζήτησε την φυσική του παρουσία στον χώρο εργασίας του. «Μου έλεγε “είναι δύσκολο για εμένα, δεν μπορώ”, και του απάντησα πως αυτή είναι η απόφαση της νέας διοίκησης. Δεν έχει έρθει μέχρι και σήμερα. Από τον Ιανουάριο τον καλέσαμε σε απολογία και προχωρήσαμε σε ό,τι προβλέπει ο νόμος. Μέχρι και σήμερα, πληρώνεται κανονικά, γιατί πρέπει να ακολουθηθεί μία συγκεκριμένη διαδικασία».

Δεν ξέρω αν σας έπεισε η κυρία Αντιδήμαρχος.. καταλαβαίνω κιόλας τη δύσκολη θέση που έχουν περιέλθει ως δήμος. Θα βγει μια άκρη – το μόνο σίγουρο – όμως ένα άλλο σίγουρο είναι ότι αυτά τα χρήματα δεν θα επιστρέψουν στους δημότες (μετά την απομάκρυνση από το ταμείο..) και επίσης ότι μελλοντικά.. σε άλλο δήμο.. θα ξαναβρεθεί «αόρατος» υπάλληλος.

Αυτά είχα να σχολιάσω φίλες.. και το ζήτημα δεν είναι αστείο.. έχει μια σοβαρότητα που μακάρι να μη «σβήσει» με το που φύγει από την επικαιρότητα. Στη χώρα μας υπάρχουν κανόνες. Αν και το κέντρο βάρους της όλης συζήτησης δεν είναι τα πιστεύω αυτών των ανθρώπων και εναρμόνισή τους με το κοινωνικό γίγνεσθαι.. αλλά το αν αυτά τα πιστεύω καθίστανται ως πρόσχημα για την κοινωνική παραβατικότητα. Συνοψίζοντας υποστηρίζω πως αν εντάσσεσαι μέσα στην κοινωνία.. αν συναναστρέφεσαι οικονομικά με την κοινωνία.. τότε θα πρέπει να υπακούς στους κανόνες.. στους νόμους της! Τέλος.. η κοινωνία θα πρέπει να αυτασφαλίζεται απέναντι σε άτομα ή ομάδες που τάσσονται εχθρικά αλλά και να έχει από κοντά αντίστοιχα όσους δεν διαθέτουν ειρηνικά αισθήματα.

Παραθέτω επιπλέον φίλες.. ορισμένες πιο ειδικές πληροφορίες (αναδημοσίευση από το News247.gr) για τους παλαιοχριστιανούς..

Η Παλαιοχριστιανική περίοδος, που εκτείνεται από τον 4ο έως τον 7ο αιώνα μ.Χ., είναι μια περίοδος σημαντικών αλλαγών στην ιστορία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η ίδρυση της Κωνσταντινούπολης το 330 μ.Χ. από τον Μέγα Κωνσταντίνο και η μεταφορά της αυτοκρατορικής έδρας από τη Ρώμη στη νέα πόλη είναι ένα από τα κύρια γεγονότα που διαμόρφωσαν αυτήν την περίοδο.

Η μετατόπιση αυτή του κέντρου βάρους της αυτοκρατορίας στην Κωνσταντινούπολη, σε συνδυασμό με τη θέσπιση του χριστιανισμού ως επίσημης θρησκείας του κράτους, είχε σημαντικές επιπτώσεις στο πολιτικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο της εποχής.

Κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Διωγμού στο τέλος του τρίτου και στις αρχές του 4ου αιώνα, ο Διοκλητιανός διέταξε να γκρεμιστούν χριστιανικά κτίρια και τα σπίτια των Χριστιανών και να συγκεντρωθούν τα ιερά τους βιβλία και να καούν κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Διωγμού.

Όπως γράφει το pressbooks.pub, οι χριστιανοί συνελήφθησαν, βασανίστηκαν, ακρωτηριάστηκαν, κάηκαν και αναγκάζονταν να μονομαχούν για να διασκεδάζουν οι θεατές. Ο Μεγάλος Διωγμός έληξε επίσημα τον Απρίλιο του 311, όταν ο Γαλέριος, ανώτερος αυτοκράτορας της Τετραρχίας, εξέδωσε ένα διάταγμα ανεκτικότητας που παρείχε στους Χριστιανούς το δικαίωμα να ασκούν τη θρησκεία τους, αν και δεν τους αποκατέστησε καμία περιουσία.

Παρά την επικράτηση του χριστιανισμού, στοιχεία από την προηγούμενη περίοδο “επέζησαν” σε πολλούς τομείς.

Η πολιτιστική κληρονομιά της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας συνέχισε να επηρεάζει την κοινωνία, την τέχνη, τη λογοτεχνία και την αρχιτεκτονική.

Επίσης, οι θεσμοί και οι δομές της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό εντός της Παλαιοχριστιανικής περιόδου.

Αυτή η περίοδος σηματοδοτείται από την εμφάνιση νέων πολιτιστικών και θρησκευτικών κινημάτων, καθώς και από τις πρώτες μεγάλες συγκρούσεις και διχασμούς εντός της Χριστιανικής Κοινότητας.

Η ζωή των παλαιοχριστιανών είναι άμεσα επηρεασμένη από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

Όπως δηλώνουν οι ίδιοι, οι παλαιοχριστιανοί φροντίζουν μόνοι για τις βασικές τους ανάγκες όπως το νερό και την τροφή, ζώντας εκτός των πόλεων, ενώ ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία και το κυνήγι.

Δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο λόγω των διαφορών στις πεποιθήσεις τους με την ελληνική παιδεία, προτιμώντας να τα εκπαιδεύουν στο σπίτι τα παιδιά, με βάση τις δικές τους θρησκευτικές αξίες.

Εκτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα σε αυτοσχέδια σπίτια μακριά από τον πολιτισμό και την τεχνολογία, ως ένδειξη απομόνωσης από την επίσημη εκκλησία και την πολιτεία.

Διαθέτουν αυτοσχέδια τόξα και όπλα, για την αυτοπροστασία τους και για το κυνήγι.

Τέλος, αυτοπροσδιορίζονται ως Παλαιοχριστιανοί της Ρωμανίας και θεωρούν τους εαυτούς τους “αδελφούς”, υπογραμμίζοντας την αξία της κοινότητας και της μεταξύ τους αλληλεγγύης

Συνολικά, η ζωή των παλαιοχριστιανών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και την απομόνωση από τον έξω κόσμο.

 

Φωτογραφίες: Δημόσιες από/στο facebook

You May Also Like