Γράφει η Δήμητρα Δήμου.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα είδηση μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αυτή τη φορά από την Γαλλία. Ένα «κουμπί ασφαλείας», το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες του να καλούν απευθείας μια γραμμή έκτακτης ανάγκης θέτει σε λειτουργία το Instagram η χώρα, για να καταπολεμήσει την παρενόχληση στον κυβερνοχώρο. Πρόκειται για μία παγκόσμια πρωτιά που στόχο έχει την επέκτασή της και σε άλλες χώρες.
Όποιος χρήστης αναφέρει παρενόχληση θα μπορεί πλέον να βλέπει ένα κουμπί τηλεφωνικής κλήσης που θα τον φέρνει σε επαφή με ψυχολόγους και δικηγόρους στο 3018, τον εθνικό αριθμό βοήθειας για τα θύματα ψηφιακής βίας που είναι διαθέσιμος καθημερινά από τις 9:00 π.μ. έως τις 11:00 μ.μ.
Για την ένωση e-Enfance, συνεργάτη της πρωτοβουλίας, αυτό το κουμπί άμεσης κλήσης, το οποίο συνδέεται με το 3018 χωρίς να βγαίνει από την εφαρμογή, είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο που επιθυμούσε εδώ και πολύ καιρό.
«Ζητάμε ένα κουμπί ασφαλείας εδώ και χρόνια, το έχουμε ζητήσει και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Χρειάστηκε λίγος χρόνος για να καταλάβουμε, αλλά είμαστε ικανοποιημένοι που έχει ενσωματωθεί η άμεση πρόσβαση. Αυτό θα επιτρέψει στα νεαρά θύματα, αφού καταχωρισθεί η καταγγελία τους, να επωφεληθούν από την άμεση ειδική υποστήριξη », δήλωσε η Ζιστίν Ατλάν, γενική διευθύντρια του e-Enfance.
Να σημειωθεί πως στη Γαλλία, το ένα τέταρτο των οικογενειών έχει ήδη αντιμετωπίσει το ζήτημα της κυβερνοπαρενόχλησης (ή διαδικτυακού εκφοβισμού) ενός ανηλίκου, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για το e-Enfance: το 15% των μαθητών του δημοτικού σχολείου έχουν ήδη αντιμετωπίσει αυτό, το 25% των μαθητών του γυμνασίου και το 27% του λυκείου.
Συνολικά, το 86% των νέων ηλικίας 8 έως 18 ετών είναι εγγεγραμμένοι στα κοινωνικά δίκτυα, συμπεριλαμβανομένων 67% μαθητών δημοτικού σχολείου, 93% μαθητών γυμνασίου και 96% μαθητών λυκείου.
Αν τα αποτελέσματα είναι θετικά, καλό θα ήταν να υιοθετηθεί και από άλλες χώρες αυτό το «κουμπί ασφαλείας», περιλαμβανομένης και της χώρας μας.
Φωτό: Solen Feyissa, Alexander Shatov, Kelly Sikkema (unsplash.com)