«Πάρε με όταν φτάσεις». Ζητείται δικαιοσύνη 1 χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Γράφει η Ιωάννα Λαζάρου.

Δεν ήθελα να το γράψω αυτό το άρθρο. Ντρέπομαι που είμαι Ελληνίδα όταν σκέφτομαι ότι η χώρα μας δεν σέβεται τη μνήμη των θυμάτων και δεν προστατεύει τις οικογένειες τους. Στα Τέμπη.. το μοιραίο τρένο.. στο ταξίδι του θανάτου για 57 ανθρώπους.. νέοι άνθρωποι.. φοιτητές στην πλειοψηφία τους.. έφερε στο προσκήνιο μια Ελλάδα που μαρτυρά την κατάντια της.. την παρακμή της σε όλο της το μεγαλείο.. και βέβαια.. τη διαπλοκή.. τη διαφθορά.. τη βρώμα των συμφερόντων. Τα συμφέροντα αυτά βρωμούν αίμα.. μυρίζουν τα καμένα σώματα των θυμάτων των Τεμπών. Αυτήν είναι η αλήθεια.

Κλείνουμε1 χρόνο φίλες από το δυστύχημα.. από το έγκλημα των Τεμπών. Κίνημα από τον κόσμο έφερε ψήφισμα με 700 χιλιάδες υπογραφές.. στο οποίο οι άνθρωποι στέκονται στο πλευρό των θυμάτων και ζητούν την έναρξη των διαδικασιών για αναθεώρηση του Συντάγματος και κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας. Γιατί οι άνθρωποι δεν δέχονται το ανθρώπινο λάθος και ζητούν την ποινική δίωξη των πολιτικών; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί το μεταφορικό μέσο που κινούνται κυρίως νέοι άνθρωποι.. φοιτητές.. στρατιώτες.. αλλά και άνθρωποι της κοινωνίας που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν τα ακριβά καύσιμα και τα ακριβά διόδια.. θα πρέπει να είναι από το κράτος εξασφαλισμένο ότι θα λειτουργεί άριστα και υπό τις πλέον αυστηρές συνθήκες ασφάλειας. Αντ’ αυτού.. στα Τέμπη το είδαμε.. όλοι διαπιστώσαμε την ανυπαρξία του κράτους και πλέον φέτος.. όλοι διαπιστώνουμε και την ατιμωρησία στο κράτος.

Ο Αντώνης Ψαρόπουλος.. μπαμπάς της 20χρονης Μάρθης.. μίλησε στο News 24/7 και περιέγραψε την απελπισία και την προσπάθειά του να εκλογικεύσει τα συναισθήματα και την οργή του, ώστε να μπορέσει να προσφέρει με τις δικές του δυνάμεις στην όσο το δυνατόν καλύτερη, ενδελεχέστερη διερεύνηση του συγκεκριμένου συμβάντος, το οποίο -όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: “Το έχω πει ξανά ότι είναι έγκλημα και ως τέτοιο θα έπρεπε να έχει προσεγγιστεί εξ αρχής”.

“Θα ήθελα λοιπόν σήμερα να καταθέσω ότι μέχρι στιγμής έχω αντλήσει από τη δικογραφία και έχω αντιληφθεί από όλη την ανάκριση οποία έχει σχεδόν διαρκέσει ένα έτος. Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία της δικογραφίας αντιλαμβάνεται κανείς ότι πράγματι, ελάχιστα πράγματα λειτούργησαν στον ΟΣΕ και την Hellenic Train όταν έγινε το δυστύχημα. Και αναφέρομαι κυρίως σε ζητήματα ασφαλούς κυκλοφορίας στο δίκτυο” είπε αρχικά και εξήγησε: “Για μια ασφαλή κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο πρέπει να συντρέχουν πολλοί παράγοντες, σε πλήρη και ορθή λειτουργία. Πράγμα που δεν συνέβαινε, ούτε συμβαίνει ακόμα στον σιδηρόδρομο“.

Στη συνέχεια, ο κ. Ψαρόπουλος είπε: “Ο ανθρώπινος παράγοντας που προβλήθηκε κυρίως από το κυβερνών κόμμα και ακούστηκε κατ’ επανάληψη στην Εξεταστική επιτροπή στη Βουλή, είναι ένας κρίκος μιας αλυσίδας ασφαλούς κυκλοφορίας. Άλλοι κρίκοι στην αλυσίδα αυτή είναι τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας των τρένων, είτε εκ του σύνεγγυς, είτε εξ αποστάσεως. Τα συστήματα επικοινωνίας των σταθμών και των τρένων, τα συστήματα φωτοσήμανσης ή σηματοδότησης του δικτύου, οι προδιαγραφές των βαγονιών που μεταφέρουν επιβάτες. Στον κρίκο του ανθρώπινου παράγοντα σαφώς υπεισέρχεται η επιλογή, η εκπαίδευση των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών και βαραίνουν τόσο τον ΟΣΕ όσο και την Hellenic Train πρωτογενώς, αλλά και την ΡΑΣ, που ασκεί τον καταλυτικό έλεγχο και πιστοποιεί αυτούς τους ανθρώπους. Όλοι οι ανωτέρω φορείς υπάγονται και ελέγχονται από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μέσω των Διευθύνσεων, δηλαδή η Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών και η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών που είναι επιφορτισμένες με την γενική εποπτεία των ενεργειών των εμπλεκομένων φορέων. Αυτό δεν το λέω εγώ, το λέει και το περιγράφει το ίδιο το νομικό πλαίσιο που ισχύει και εφαρμόζεται. Και θα θελα να θυμηθείτε αυτές τις δύο διευθύνσεις” πρόσθεσε ο κ. Ψαρόπουλος και συνέχισε:

“Από τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί με πολύ κόπο, χρόνο, δυσκολία, γίνεται σαφές ότι κανένα από τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας δεν λειτουργούσε στο τμήμα σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισας – Νέοι Πόροι. Επιπλέον, δεν λειτουργούσε σωστά ούτε ο ανθρώπινος παράγοντας. Ο μεν σταθμάρχης διότι δεν ήταν επαρκής, αφού επιλέχτηκε με αδιαφανείς διαδικασίες, δηλαδή ρουσφέτι, και ήταν ελάχιστα εκπαιδευμένος και άρα επικίνδυνος για μια θέση ευθύνης όπως αυτή του σταθμάρχη τρένων. Ο δε μηχανοδηγός ήταν επίσης ανεπαρκής (της επιβατικής αμαξοστοιχίας) διότι είχε θέματα υγείας τέτοια που δεν έπρεπε να οδηγεί τρένα. Είχε λάβει αρκετές μακροχρόνιες άδειες την τελευταία τριετία, είτε ιατρικές είτε άλλης μορφής. Πάντως, επί του αποτελέσματος, η ανεπάρκειά του προκύπτει και από την αδιανόητη κατ’ εμέ και κατά πολλούς συγγενείς των θυμάτων συνέχιση της καθόδου και όχι ανόδου επί 13 τουλάχιστον λεπτά, κάτι που οδήγησε στο θάνατο τους ανθρώπους και τον ίδιο. Δεν δικαιολογείται η στάση του και δεν προκύπτει κανένα στοιχείο αντίδρασής του από την δικογραφία”.

Τέλος, επεσήμανε πως “κανένα στοιχείο από τις συνομιλίες δεν αναδεικνύει κάποια αντίδραση από όλους τους εμπλεκόμενους των δύο αμαξοστοιχιών. Αλλά για να μην θεωρηθεί ότι είναι υπεύθυνος ο ανθρώπινος παράγοντας για την τραγωδία αυτή, σενάριο που βολεύει πάρα πολύ κάποιους, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ακόμα και λάθος να έχει γίνει από τα δύο αυτά άτομα, αν λειτουργούσαν κάποια από τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας, τίποτα από αυτά δεν θα είχε συμβεί“.

Πόσο ψύχραιμες και πόσο αξιοπρεπείς αυτοί οι άνθρωποι που δεν έχουν πια ζωή.. γιατί σταμάτησε εκεί στα Τέμπη.. εκεί που έχασαν τους ανθρώπους τους. Η δικαίωση αυτών των ανθρώπων θα έπρεπε να είναι νόμος του κράτους. Να γραφτεί ότι «αν αυτοί οι άνθρωποι δεν δικαιωθούν.. να μπουν όλοι οι υπεύθυνοι σε ένα τρένο και να περάσουν από τα Τέμπη.. να σταματήσει το τρένο στο σημείο του δυστυχήματος και να κοιτάξουν από τα παράθυρα έξω.. όπου και να αντικρύσουν εκείνους του ανθρώπους που κλαίνε εδώ και έναν χρόνο και που δεν έχουν σταματήσει να αναζητούν αυτό το γιατί».

Πέρασε 1 χρόνος φίλες και μόνο ο σταθμάρχης είναι στη φυλακή. Κανείς άλλος δεν πλήρωσε. Οπότε.. κανένας άλλος δεν φταίει; Δηλαδή.. μια τόσο μεγάλη επιχείρηση που κινεί τόσο κόσμο.. και από την άλλη.. ένα κράτος με τόσους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τόσες δυνατότητες να επιβάλει τους νόμους.. δεν φέρει καμιά ευθύνη; Δηλαδή τα κέρδη που μεγάλωσαν εις βάρους της ασφάλειας.. δηλαδή η επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος που επιστρατεύτηκε εις βάρους της αλήθειας.. δηλαδή η δικαιοσύνη που μόνο έναν σταθμάρχη έκρινε ένοχο.. όλοι αυτοί λοιπόν θα εξαγνιστούν από το πέρασμα του χρόνου και το σβήσιμο της μνήμης;

Κι αυτά μέχρι πότε; Μέχρι το επόμενο δυστύχημα;

58 καρφιά: Ένα έργο τέχνης του Γιώργου Κόφτη, 500 μέτρα από τον τόπο του εγκλήματος.

«Πλέον η Ελλάδα έχει στην καρδιά της μια ανοιχτή πληγή . Με τα καρφιά μέσα στην καρδιά της καρφωμενα. Δεν βγαίνουν εύκολα. Η αλήθεια είναι μία. Δεν είναι πλασματική. Γνωρίζουμε πως αυτό το χάλι που λέγεται Ελλάδα έχει προκαλέσει ένα έγκλημα που κόστισε την ζωή άδικα εντελώς σε τόσους ανθρώπους. Είναι αδιανόητος ο πόνος. Το μόνο που επιδιώκουμε να περάσουμε είναι πως όχι μόνο σε σας , αλλά και στους υπόλοιπους από εμάς ο χρόνος σταμάτησε εκείνη την καταραμένη ώρα. Είμαστε και θα είμαστε στο πλάι σας, είμαστε πολλοί περισσότεροι από όσους θέλουν να δείχνουν στα media που νιώθουμε πως δεν έχουμε φωνή μέσα στην βουλή. Αν πρέπει να κάνουμε κάτι είναι απλά να αλλάξουμε αυτόν τον κόσμο με τα ίδια μας τα χέρια με γνώμονα την ελευθερία, την λεπτότητα, τον σεβασμό και την αλληλεγγύη. Πάνω απ’όλα δε την δικαιοσύνη» γράφει ο δημιουργός.

{Από το NEWS 24/7}

Τι συμβαίνει έναν χρόνο μετά:

  • Κανονισμοί ραδιοτηλεφωνίας δεν τηρούνται
  • Δεν έχει γίνει επικαιροποίηση του απαρχαιωμένου ΓΚΚ και των λοιπών κανονισμών λειτουργίας
  • Δεν υπάρχουν Ελάχιστες Απαιτήσεις Λειτουργίας με σαφή κλιμάκωση λήψης επιπρόσθετων μέτρων
  • Δεν λαμβάνονται μέτρα (π.χ. Βραδυπορίες) σε άμεση αντίδραση σε υποβάθμιση τεχνικών προδιαγραφών λόγω βλάβης
  • Δεν υπάρχει καμία διαδικασία πραγματικού ελέγχου της εφαρμογής του ΓΚΚ και καμία αξιολόγηση της επίδοσης του προσωπικού σε κρίσιμες θέσεις για την ασφάλεια

Το χρονολόγιο των ερευνών:

  • 3 Μαρτίου ολοκλήρωση ερευνών για θύματα
  • 29 Μαρτίου πρώτη χημική δειγματοληψία ΓΧΚ
  • 31 Μαΐου τυχαία ανεύρεση ανθρώπινων υπολειμμάτων
  • 29 Σεπτεμβρίου δειγματοληψία σε ΑΤ Τεμπών
  • 25 Οκτωβρίου δεύτερη χημική δειγματοληψία ΓΧΚ
  • 15-16 Νοεμβρίου έρευνες για ανθρώπινα υπολείμματα
  • 21 Δεκεμβρίου ολοκλήρωση ερευνών για ίχνη DNA

 

Ας πάμε τώρα νεκρός εσύ κι εγώ στην αγκαλιά σου ας κοιμηθούμε κάτω από το φως των αστεριών που δεν υπάρχουν πια.

Μαρία Λαϊνά

«Ετεροχρονισμός»

 

Φωτογραφίες: Δημόσιες στο facebook

You May Also Like