4 λογοτεχνικά αριστουργήματα με ιδιαίτερους έρωτες!

Λόγω ημέρας δεν γίνεται να μην ασχοληθούμε με τους έρωτες και τα πάθη που όλοι θέλουμε να έχουμε στην ζωή μας! Άλλοι πολύ και άλλοι λίγο!

Στον αντίποδα των κλισέ «Ημερολόγιο» και «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι», που είναι λιγάκι γλυκανάλατα, υπάρχουν βιβλία με ιδιαίτερες προσωπικότητες.

Με ανεκπλήρωτους έρωτες και το τέλος τους, κάθε άλλο παρά happy end είναι!

Αλλά δεν πειράζει!! Έχουν μια μαγεία!

Ας αρχίσουμε με τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και το βιβλίο «Οι έμποροι των Εθνών».

Η Αυγούστα είναι παντρεμένη με τον Ιωάννη Μούχτρα. Ωστόσο το πάθος της για τον Βενετό Μάρκο Σανούτο την οδηγεί στο να εγκαταλείψει τον άνδρα της και να ακολουθήσει τον Βενετό έρωτά της.

Όχι όμως γιατί δεν αγαπά τον πρώτο, αλλά γιατί η ζωή της έχει αρχίσει να γίνεται μάλλον κάπως μονότονη. Παρ’ όλα αυτά υποφέρει από τα πάθη της και καταλήγει να βρίσκεται σε μία εντελώς αδύναμη ψυχική κατάσταση.

Αυτό την οδηγεί σταδιακά στον ψυχικό και αργότερα στον κυριολεκτικό θάνατο, αφού καταλήγει να καίγεται ζωντανή, κοιτώντας τον αγαπημένο της. Το βιβλίο μεταφέρθηκε με πολύ μικρές παραλλαγές στην μικρή οθόνη το 1973.

Από τα αγαπημένα βιβλία, ιδιαίτερα «σκοτεινό» και διόλου γλυκανάλατο είναι το βιβλίο με τίτλο «Τα ανεμοδαρμένα ύψη».

Ανήκει στην Emily Bronte και στην εξαίσια φαντασία της.

Οι περιγραφές του βιβλίου είναι ακόμα πιο θυελλώδεις και από την ίδια την ταινία (προτιμώ το βιβλίο). Πρωταγωνίστρια η Κάθριν Έρνσω και ο Χηθκλιφ, οι οποίοι μεγαλώνουν στο ίδιο σπίτι, αλλά δεν είναι αδέρφια. Ο πατέρας της Κάθριν Έρνσω αποφασίζει, έπειτα από ένα ταξίδι του στο Λίβερπουλ να υιοθετήσει ένα πεινασμένο αγόρι και του δίνει το όνομα Χήθκλιφ.

Η έντονη διχόνοια μεταξύ του υιοθετημένου αγοριού και του υιού του κ. Έρνσω, οδηγεί σε συμπόνοια την Κάθριν, που περνά ατελείωτες ώρες με τον Χήθκλιφ. Για να μην μακρηγορούμε, ένας μεγάλος έρωτας γεννιέται στη Βόρεια Αγγλία, ένας έρωτας όμως που επί της ουσίας δεν έχει εκδηλωθεί ποτέ, αφού θα ακολουθήσουν άλλους δρόμους. Η Κάθριν καταλήγει νεκρή, μετά από μακρά ασθένεια και κάπου εκεί ξεκινά το δράμα του Χήθκλιφ.

Ο «Ηλίθιος» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι παρά το κοινωνικό κατεστημένο που χτυπά, δείχνει ξεκάθαρα την αγνή αγάπη. Μέσα από τα μάτια του πρίγκιπα Μίνσκιν και τη ζωή της Ναστάζια Φιλλίποβα αντιλαμβανόμαστε την αποφυγή του εγωισμού και τη πραγματική αγάπη, η οποία δεν μπορεί να νοηθεί από τον κόσμο. Για τον λόγο αυτό ο πρίγκιπας Μίνσκιν αντιμετωπίζεται σαν παρείσακτος, ή αλλιώς σαν “ηλίθιος”. Να μην τα λέμε ξανά. Η πρωταγωνίστρια πεθαίνει.

«Η κυρία με τις καμέλιες», ένα ακόμα έργο με άδοξο τέλος, αλλά ζωντανή πλοκή. Στο όμορφο Παρίσι του 1847 μία κοπέλα, η Μαργαρίτα Γκοτιέ αποφασίζει να γίνει ιερόδουλη και μάλιστα των «σαλονιών».

Κάποια στιγμή γνωρίζει τον φοιτητή νομικής Αρμάντο Ντυβάλ, από τον οποίο μαθαίνει πως είναι να αγαπάς χωρίς ανταλλάγματα. Αφήνει την παλιά της ζωή και προσπαθεί να ακολουθήσει τον Ντυβάλ.

Μία μέρα όμως ο πατέρας του νεαρού, την παρακαλεί να εγκαταλείψει τον υιό του για το καλό του και για το μέλλον του. Η Μαργαρίτα το κάνει. Ο Ντυβάλ νομίζει ότι τον έχει εγκαταλείψει γιατί ήθελε την παλιά της ζωή, κάτι που όπως είπαμε δεν ίσχυε. Η Μαργαρίτα προσβάλλεται από φυματίωση και φυσικά.. πεθαίνει.

Οι καμέλιες την ακολουθούν μέχρι και τον τελευταίο τόπο κατοικίας της. Για να μην σας αφήσουμε με την απορία, ο Ντυβάλ έμαθε τελικά ότι δεν τον εγκατέλειψε.

Μπορεί οι ιστορίες μας να μην είναι πολύ χαρούμενες, όμως δείχνουν όλο τον εσωτερικό πόλεμο των πρωταγωνιστών και σε ταξιδεύουν. Όλα τα έργα μεταφέρθηκαν στη μικρή οθόνη, αλλά και το θέατρο. Αποτελούν αριστουργήματα της λογοτεχνίας και αγγίζουν κάθε ψυχή…ίσως ακόμα και την ανδρική.

Κάτια

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *