Η εντυπωσιακή καλωδιωτή γέφυρα που ενώνει δύο χώρες

Γράφει η Εύα Καλαβρή.

Κάποτε οι Χαλκιδείς μιλούσαν με καμάρι για την υψηλή γέφυρα Ευρίπου, την περίφημη καλωδιωτή γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Ευρίπου με μήκος 694,5 μέτρα, που ενώνει τη βοιωτική ακτή με την ευβοϊκή. Το έργο κατασκευής της διήρκησε 8 χρόνια. Πριν την κατασκευή της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου (που ομολογουμένως είναι πιο εντυπωσιακή), η δική μας γέφυρα αποτελούσε σημείο αναφοράς, ενώ θυμάμαι πολύ έντονα στις εκδρομές με το σχολείο, όταν διασχίζαμε τη γέφυρα, χειροκροτούσαμε λες και περνούσαμε τις πύλες του παραδείσου!

Που το πάω σήμερα;;; Είπα να πάμε ένα ταξίδι, άλλωστε μας έχει λείψει τόσο πολύ, οπότε γιατί όχι;

Κι επειδή οι γέφυρες πάντα με ενθουσίαζαν, αποφάσισα να διασχίσουμε μαζί τη γέφυρα Έρεσουντ, ένα θαυμαστό έργο μηχανικής, που ενώνει δύο πανέμορφες χώρες: τη Σουηδία με τη Δανία!

Πηγή: Wikimedia Commons

Κάποιον Ιούνιο κι εγώ, ταξίδεψα στη Σουηδία και στο πρόγραμμά μου έβαλα road trip από τη Στοκχόλμη στο Μάλμε (νότια) και από εκεί, μέσω της γέφυρας Έρεσουντ, στην Κοπεγχάγη! Αναζητήσαμε πληροφορίες, φορτίσαμε τη φωτογραφική μηχανή, νοικιάσαμε αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε να απολαμβάνουμε μία ανεπανάληπτη διαδρομή:

Η γέφυρα είναι καλωδιωτή, έχει μήκος 8 χιλιόμετρα και η κατασκευή της διήρκησε 5 χρόνια (εγκαινιάστηκε το 2000)…

Πρόκειται για γέφυρα με αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης και σιδηρόδρομο!

Πηγή: Wikimedia Commons

Η μισή γέφυρα είναι υποθαλάσσια!!! Τι είπα τώρα; Μετά τα 4 πρώτα χιλιόμετρα, η γέφυρα καταλήγει σε τεχνητό νησί και μετατρέπεται σε υποθαλάσσια σήραγγα άλλων 4 χιλιομέτρων μέχρι το τέλος της.

Το τεχνητό νησάκι δημιουργήθηκε για να συμβάλει στη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας στην περιοχή! Προστατεύεται από αυστηρή νομοθεσία, αποτελεί μέρος περιοχής Natura 2000, όπου βρίσκουν καταφύγιο σπάνια είδη πουλιών. Μόνο ειδικοί επιστήμονες επιτρέπεται να επισκεφτούν το νησί σε ετήσια βάση.

Πηγή: Wikimedia Commons

Και κάποια οικονομικά στοιχεία, εξίσου εντυπωσιακά: το κόστος της γέφυρας άγγιξε τα 4 δις ευρώ και η απόσβεσή της υπολογίζεται το 2035. Οι φορολογούμενοι πολίτες δεν επιβαρύνθηκαν περαιτέρω για το έργο αυτό, το οποίο είναι εξ’ ολοκλήρου user-financed. Με λίγα λόγια, οι κυβερνήσεις των δύο χωρών έδωσαν δάνεια για τη χρηματοδότησή του, η αποπληρωμή των οποίων γίνεται μέσω των εσόδων από τα διόδια.

Για να πάτε λοιπόν από το Μάλμε της Σουηδίας στην πρωτεύουσα της Δανίας, χρειάζεστε μόλις 35 λεπτά και 43 ευρώ διόδια για το ΙΧ σας ή ένα εισιτήριο για το τρένο!

Πηγή: Wikimedia Commons

Η γέφυρα έλαβε το 2002 το Outstanding Structure Award από τον μη κερδοσκοπικό φορέα International Association for Bridge and Structural Engineering.

Και τώρα η δική μου εμπειρία!

Συγκρατήθηκα πολύ και δεν χειροκροτούσα, όπως έκανα μικρή μέσα στο λεωφορείο από Χαλκίδα προς Αθήνα!

Είχα όμως μεγάλο ενθουσιασμό, απόλαυσα τη μεγαλειώδη διαδρομή, την καταπληκτική θέα και τη στιγμή εισόδου στην υποθαλάσσια σήραγγα.

Οι Σκανδιναβοί λοιπόν, μας διδάσκουν τεχνολογία, οικολογική συνείδηση, οικονομία και πώς μπορεί να επιτευχθεί μία άψογη συνεργασία μεταξύ δύο γειτονικών χωρών για την ανάπτυξη και των δύο!

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από προσωπικό αρχείο – all rights reserved!

Πληροφορίες: Wikipedia

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *