Γιατί να τρώμε ψάρια

Fresh raw fish gilthead bream

Ψάρια… Αγαπημένο φαγητό. Όπως και να τα φάμε, είτε ψητά, είτε τηγανητά, είτε σε σούπα έχουν τόση μα τόση νοστιμιά..

Όμως τα ψάρια πέρα από νόστιμα είναι και πολύ ωφέλιμα για την υγεία μας, αφού είναι  η καλύτερη πηγή πρωτεϊνών, ενώ περιέχει πολύ λίγο λίπος, το οποίο είναι πολυακόρεστο, άρα και πιο υγιεινό. Ακόμα μία μερίδα ψάρι την ημέρα (περίπου 150-180 γραμμάρια), μπορεί να καλύψει τις καθημερινές απαιτήσεις μας σε πρωτεΐνες, πολύ εύκολα, ενώ τα έλαια των ψαριών περιέχουν επίσης ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν ποικιλοτρόπως στην υγεία μας.

15564113-fish-dish-roasted-fish-and-vegetables-stock-photo-grilledΠιο συγκεκριμένα τρώγοντας ψάρια μειώνουμε τον κίνδυνο εκδήλωσης ασθενειών της καρδιάς, αφού η  τακτική κατανάλωση ψαριών, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και στηθάγχης, ενώ αυξάνει το επίπεδο της καλής χοληστερόλης στο αίμα, μειώνοντας τους θρόμβους αίματος και τη φλεγμονή. Τέλος, βοηθά στη μείωση της πίεσης του αίματος και στον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.
Ακόμα τα λιπαρά οξέα των ψαριών έχει αποδειχθεί ότι έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες, ιδιαίτερα για τον καρκίνο του μαστού, του παχέος εντέρου και του προστάτη. Οι άνδρες που τρώνε περισσότερα ψάρια, έχουν δυόμισι φορές λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη, λόγω της παρουσίας υψηλών επιπέδων του DHA (που βρίσκονται στα ωμέγα 3).

Επίσης, τα ψάρια είναι εξαιρετικά για τις εγκύους, καθώς η έρευνα έχει δείξει ότι οι γυναίκες που έτρωγαν περισσότερα ψάρια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους, είχαν πολύ λιγότερες πιθανότητες να υποφέρουν από πρόωρους τοκετούς και χαμηλό βάρος των μωρών τους.

tiganita-fileta-glossasΈνας άλλος λόγος για τον οποίο τα ψάρια κάνουν καλό στην υγεία μας, είναι το ότι η κατανάλωσή τους μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα που ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε ψάρια, έχασαν λίπος σε ταχύτερους ρυθμούς από εκείνα που δεν το έκαναν.

Τα ψάρια βοηθούν και το ανοσοποιητικό των παιδιών, αφού τα παιδιά που ακολουθούν πλούσια σε ψάρια διατροφή, έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να αναπτύξουν καλύτερα τη λειτουργία του ανοσοποιητικού τους.

sifnos-restaurant-limanaki11Η τακτική κατανάλωση ψαριών, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης άσθματος στα παιδιά, ενώ στους μεγαλύτερους μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer, αφού ο ηλικιωμένοι που περιλαμβάνουν το ψάρι στη διατροφή τους, είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν άνοια ή Αλτσχάιμερ στα γηρατειά τους.

Τέλος τα ψάρια μειώνουν τα επίπεδα κατάθλιψης, αφού η κατάθλιψη συνδέεται με τα χαμηλά επίπεδα των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων.

You May Also Like