H κρίση πανικού…

Ίσως  σε κάποια στιγμή της ζωής σου , σου έχει συμβεί . Να αισθανθείς ξαφνικά  ένα έντονο μούδιασμα στο σώμα σου , να αναπνέεις πιο γρήγορα , η καρδιά να χτυπά πιο δυνατά …και όλο αυτό σε δευτερόλεπτα. Και σε στιγμή που μπορεί να είσαι αρχικά ,πραγματικά ήρεμος. Υπάρχει ακόμη και η τάση λιποθυμίας ,μέχρι και φόβος ότι πεθαίνεις. Επιπλέον , όταν το πάθεις μία φορά , νιώθεις πως θα ξανασυμβεί. Έτσι , μπορεί να αποφεύγεις το μέρος  όπου το έπαθες  ή και να κλειστείς στον εαυτό σου .

Τι συμβαίνει όμως με την κρίση πανικού;; Ποια τα αίτια αυτής;; Και τι μπορούμε να κάνουμε , ώστε να την αντιμετωπίσουμε;;  Αρχικά, αν επαναλαμβάνεται συχνά , τότε μιλάμε για διαταραχή πανικού.  Όσο για το  τι κρύβεται πίσω από αυτήν, θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες και μέρες. Παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες : η κληρονομικότητα , τα βιώματα της παιδικής ηλικίας , η προσωπικότητα του ατόμου , το στρες ακόμη και μια ξαφνική αλλαγή ,όπως ένας χωρισμός ή η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Ωστόσο , υπάρχουν και λόγοι που δεν είναι φανεροί από την αρχή. Όσον αφορά την αντιμετώπιση , είναι χρήσιμο και ωφέλιμο  να γίνει η διάγνωση από έναν ειδικό , ο οποίος θα σε κατευθύνει κατάλληλα και θα βρει τη ρίζα του προβλήματος. Θα σε βοηθήσει να το διαχειριστείς και να έχεις μια εύκολη καθημερινότητα.

. Η πρόληψη είναι αυτό που θα σε οδηγήσει στο καλύτερο αποτέλεσμα .Διότι , είναι καλύτερο , αν έχεις βιώσει κρίση πανικού και επαναληφθεί , να προλάβεις  , να φροντίσεις γι αυτή ,από το να γίνει ένα μακροχρόνιο για σένα πρόβλημα, που άδικα θα σε ταλαιπωρεί. Σε κάθε περίπτωση, η ψυχοθεραπεία ,σου προσφέρει.

002

Επίσης , υπάρχουν και έξυπνες και εύκολες ασκήσεις  για τη διαχείριση αυτού του θέματος. Επειδή , τη στιγμή που μπορεί να το πάθουμε , φοβόμαστε περισσότερο , καθώς είναι σαν να μην έχουμε αίσθηση της πραγματικότητας και το σώμα μας απλώς ‘’βιώνει πανικό’’ ,πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας ,ώστε να έχουμε τον έλεγχο. Να μας  προειδοποιήσουμε , ότι αυτό που συμβαίνει δεν είναι τίποτα και δε θα πάθουμε τίποτα. Βαθιές , αργές αναπνοές , μέτρα μέχρι το 10 και συγκεντρώσου στο εδώ και τώρα. Μια άλλη ωραία άσκηση , που μπορείς να δοκιμάσεις ταυτόχρονα , είναι να σφίξεις  τα χέρια σου για λίγο και ύστερα να τα χαλαρώσεις και να τα αφήσεις ελεύθερα. Καθώς  είναι λογικό , όταν νιώσεις έτσι , να πανικοβληθείς που έχεις κρίση πανικού , το μυστικό είναι , να κρατήσεις  απλά την ψυχραιμία σου. Είναι και θέμα σκέψης. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει και γρήγορα περνάει.

01

Το να πάθεις κρίση πανικού δεν είναι παράλογο , ούτε σημαίνει ότι κάτι κακό θα συμβεί εκείνη τη στιγμή. Αναμφίβολα ,δεν είναι ευχάριστο και εννοείται πως θα φοβηθείς .Απλώς , αν μάθουμε να το χειριζόμαστε , όλα θα είναι πιο απλά. Και επειδή δε μπορούμε πάντοτε , να έχουμε τον έλεγχο για τα πάντα και δεν τρέχει και κάτι στην τελική ,εάν κάτσεις και το σκεφτείς ,η βοήθεια από έναν επαγγελματία ψυχολόγο θα σε βοηθήσει. Γιατί , θα σου βρει το γιατί  , την αιτία , αλλά  και το πώς θα ζεις πιο ποιοτικά , με σωστή διαχείριση αυτού του  θέματος . Ή ακόμη και να μην περάσεις  ποτέ ξανά κρίση πανικού. Γι αυτό , ας μη διστάζουμε ποτέ για τη βοήθεια του ειδικού , από τη στιγμή που μόνο για καλό θα είναι!!!

  Αγνή Λάμπρου

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *