Self test στα παιδιά. Ένα πείραμα με ψυχολογικές συνέπειες!

Γράφει η Ιωάννα Λαζάρου.

Ξεκίνησαν τα σχολεία και μαζί η διενέργεια ελέγχου του κορωνοϊού.. το γνωστό πια self test! Κάθε βδομάδα τα παιδιά θα πρέπει να υποβάλλονται σ’ αυτή τη δοκιμασία προκειμένου να τους επιτραπεί η είσοδος στα μαθήματα.. Το συγκεκριμένο τεστ προμηθεύονται οι μαθητές δωρεάν από τα φαρμακεία και είναι εύκολο στη χρήση.

Ωστόσο θα ήθελα συνοπτικά να σημειώσω 2-3 θεματάκια γύρω από αυτήν την απόφαση του κράτους.. και με αφορμή εντάσεις που έχουν προκληθεί από γονείς οι οποίοι διαμαρτυρήθηκαν επειδή δεν επετράπη η είσοδος στο σχολείο των παιδιών τους.. λόγω μη ύπαρξης του self test. Μάλιστα ορισμένοι έχουν προχωρήσει και σε μηνύσεις κατά διευθυντών σχολείων γι αυτόν τον λόγο.

Υπάρχουν ενστάσεις για το τεστ.. εύλογες κατά τη γνώμη μου. Καταρχάς ενστάσεις ελέγχου συνταγματικότητάς του. Η υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση είναι «κλειδωμένη» από το Σύνταγμα και ως εκ τούτου.. κάποιοι γονείς διαμηνύουν ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί ένα μέτρο το οποίο είναι αντίθετο με την αρχή της σωματικής ακεραιότητας του ανθρώπου, που σε περίπτωση που αρνηθεί δεν θα μπορεί να εκπληρώσει την υποχρέωσή του απέναντι στο κράτος, να εκπαιδευτεί.

Συνεπώς, κατ’ αυτή την άποψη.. τα τεστ στα παιδιά πρέπει να είναι εθελοντικά διότι πρόκειται για παρέμβαση στο σώμα τους.. η οποία από την άλλη.. προϋποθέτει τη συναίνεση των γονιών. Άρα.. αν δεν υπάρχει η συναίνεση των γονιών.. δεν μπορεί να υπάρξει και το υποχρεωτικό στο τεστ.. το οποίο να ξεπερνά το υποχρεωτικό στην εκπαίδευση.

Μια δεύτερη ένσταση έγκειται στο δωρεάν που ακούγεται με στόμφο.. Πώς είναι δωρεάν; Ποιος θα το πληρώσει στο τέλος; Μήπως θα το πληρώσουν από την τσέπη τους εκείνοι που το αποφάσισαν; Όχι βέβαια.. Και προσωπικά συνυπογράφω αυτήν την ένσταση καθόσον τα εν λόγω τεστ δεν έχουν τόσο μεγάλο βαθμό εγκυρότητας.. ούτε θα προσέθετα.. μεγάλο βαθμό προστασίας του συνόλου ενός σχολείου ή μιας τάξης..

Μια ακόμα ένσταση και μ’ αυτή θα κλείσω το κείμενο ώστε να μη μακρηγορώ.. είναι το ψυχολογικό κομμάτι. Το ψυχολογικό κομμάτι.. κατά την άποψή μου δεν έχει να κάνει τόσο με τη διαδικασία του τεστ.. αλλά με την αξιοπιστία και του ίδιου του τεστ και της διαδικασίας.. Ποιος εγγυάται ότι κάποιος που θα πάρει τα τεστ από το φαρμακείο θα τα κάνει κιόλας ή θα κάνει σωστή καταγραφή; Νιώθω πως η ευθύνη σε μια τόσο σημαντική στιγμή της πανδημίας μετατοπίζεται στους πολίτες.. κι εδώ πιο συγκεκριμένα.. στους γονείς και γιατί όχι και στα παιδιά.

Η ψυχολογική κατάσταση των παιδιών είναι ήδη αρκετά επιβαρυμένη τόσο καιρό με την καραντίνα.. και το γεγονός του ανοίγματος των σχολείων.. αντί να είναι μια είδηση χαράς και ελπίδας ότι όλα αυτά φεύγουν σιγά σιγά.. έρχεται ως μια επιπλέον υποχρέωση και ως ένα βαρίδιο ευθύνης. Αντί να είναι κύριος ο στόχος της ήπιας επανένταξής τους στην τάξη και στις υποχρεώσεις της διδακτικής ύλης.. σήμερα είναι της αντιμετώπισης μιας διαδικασίας αμφιβόλου αξιοπιστίας και ανάγκης..

Εν κατακλείδι.. φρονώ πως τα self test στα σχολεία είναι ένα μεγάλο λάθος.. Όμως.. ποιος πληρώνει τέτοια λάθη στη χώρα μας; Εκείνοι που βιώνουν και τις συνέπειες αποτελεί τη μόνη αληθινή απάντηση.. Εκείνοι που θα πληρώσουν τις ψυχολογικές συνέπειες του εγχειρήματος.. και στο τέλος και τον λογαριασμό από την αγορά εκατομμυρίων τέτοιων τεστ.. Είμαι αντίθετη.. δεν κατακρίνω την άλλη άποψη.. και φυσικά δεν πιστεύω ότι οι γονείς θα πρέπει να υψώσουν κάποιο λάβαρο επανάστασης απέναντι στα τεστ.. Απλά καταθέτω τους προβληματισμούς μου.. μιας και στα κανάλια.. προφανώς δεν διέκριναν τέτοια θέματα (ειρωνικά το λέω) ώστε να θέσουν τους προβληματισμούς στους ιθύνοντες..

 

Φωτογραφίες (Pixabay): Gerd Altmann, Thorsten Frenzel, Willfried Wende and Sergey Semenov

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *