Τα 10 συχνότερα στερεότυπα για το χορό που έχουμε βαρεθεί να ακούμε!

Γράφει η Εύα Καλαβρή.

Ο χορός έχει πολλές μορφές και διαστάσεις. Τα οφέλη του στα παιδιά, στους εφήβους και στους ενήλικες είναι δεκάδες.

Κάνω χορό από 3μιση ετών, έχω περάσει από πολλές αίθουσες, χοροδιδασκάλους, μεθόδους διδασκαλίας και τεχνικές, εξετάσεις και παραστάσεις, και μπορώ να ομολογήσω ότι ο χορός είναι για μένα ανάγκη, όπως το νερό και το φαγητό, και πως τις περιόδους της ζωής μου που για κάποιους λόγους δεν έκανα χορό, ήμουν λιγότερο ευτυχισμένη και δραστήρια.

Ο χορός, κατά την άποψή μου, θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία, ως συνέχεια της μουσικοκινητικής αγωγής που γίνεται στην προσχολική εκπαίδευση.

Αγαπητοί αναγνώστες, τις επόμενες μέρες θα επιδιώξω να σας φέρω πιο κοντά με την Τέχνη του Χορού, μέσα από τα κείμενά μου. Εύχομαι να γνωρίσετε άγνωστες πτυχές του χορού, να ενημερωθείτε πιο σφαιρικά και τελικά να αποκτήσετε ένα κίνητρο να δοκιμάσετε!

Ξεκινάω, με χιουμοριστική διάθεση, να απαριθμήσω και να σχολιάσω μερικά από τα στερεότυπα που επικρατούν για το χορό (κυρίως τον κλασικό και έντεχνο) και για όσους χορεύουν, τα οποία έχουμε κυριολεκτικά κουραστεί να βλέπουμε να αναπαράγονται:

1. Οι χορευτές είναι αδύνατοι / κοκκαλιάρηδες.

Μύθος που έχει καταρριφθεί. Ναι, στο παρελθόν, αυτή η απαράδεκτη αντίληψη έχει αποτρέψει πολλούς ταλαντούχους χορευτές από το να συνεχίσουν. Ευτυχώς, πλέον υπάρχουν διάσημοι και ταλαντούχοι χορευτές που αψηφούν το μύθο του «χορευτή με το τέλειο σώμα». Επίσης, ρίξτε μία ματιά στο Instagram της Misty Copeland, να θαυμάσετε τη μπαλαρίνα με το μυώδες σώμα (στο ντοκιμαντέρ «A Ballerina’s Tale», η ίδια διηγείται τις προκλήσεις που αντιμετώπισε στην πορεία της καριέρας της).

2. Οι χορευτές δεν τρώνε.

Έχουν πολύ μεγάλες ενεργειακές ανάγκες και φυσικά τρώνε! Και δεν υπάρχει πλέον χοροδιδάσκαλος που να μην υποστηρίζει την υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή στους μαθητές του. Αν ρωτήσετε εμένα που είμαι λίγο… old school, μετά από ένα απαιτητικό μάθημα χορού, η μητέρα μου που έπαιρνε πίτσα και μίλκο (!!!).

3. Ο κλασικός χορός (μπαλέτο) είναι μόνο για κορίτσια.

Αυτό είναι αλήθεια όσο αλήθεια είναι ότι το ποδόσφαιρο είναι μόνο για αγόρια! Και αν δείτε τις γάμπες μου, τότε πραγματικά το ποδόσφαιρο έχασε έναν θηλυκό Καραπιάλη/Αποστολάκη και εγώ έχασα μία εξασφαλισμένη διεθνή καριέρα! Πέρα από την πλάκα, μπαλέτο χωρίς αγόρια δεν θα μπορούσε να υπάρξει και αν δεν το πιστεύετε ρωτήστε μία επαγγελματία μπαλαρίνα.

4. Όλα τα αγόρια που κάνουν μπαλέτο είναι γκέι ή θα γίνουν.

Seriously? Έτσι νομίζετε;;; Ο σεξουαλικός προσανατολισμός ενός ανθρώπου δεν επηρεάζεται από το κλασικό μπαλέτο. Σε όλους τους χώρους υπάρχουν γκέι, και των δύο φύλων, και ας πάψουν επιτέλους οι ρατσιστικές αντιλήψεις. Δείτε την ταινία Billy Elliot για να φρεσκαριστεί η μνήμη σας…

5. Οι χορευτές είναι αδύναμοι σαν εύθραυστες πεταλουδίτσες.

Χα-χα-χα-χα, αν το πιστεύετε, πηγαίνετε σε μία παράσταση χορού και θα είμαι σε μία γωνιά να παρακολουθώ τις αντιδράσεις σας τρώγοντας pop corn! Όποιος υποστηρίζει κάτι τέτοιο, είμαι σίγουρη ότι δεν έχει δει ποτέ χορό. Γι’ αυτό ας ξεκινήσει από κάποια βασικά:

6. Οι χορευτές είναι χαζοί.

Το ίδιο λένε και για τους ποδοσφαιριστές. Κλωτσούν μία μπάλα πάνω κάτω σε ένα γήπεδο… Ναι, έτσι και οι χορευτές παιδιά, κάνουν στροφές γύρω-γύρω στις μύτες των ποδιών τους άσκοπα! Κι όμως οι χορευτές είναι συχνά ιδιαίτερα οξυδερκείς και έξυπνοι. Το να μαθαίνεις σε σύντομο χρονικό διάστημα μία μεγάλη δομημένη χορογραφία και να την χορεύεις (ερμηνεία – όχι εκτέλεση βημάτων) απαιτεί μνήμη, ιδιοδεκτικότητα και αντίληψη. Έρευνες και βιβλιογραφία συχνά συνδέουν το χορό με την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και την υγεία του εγκεφάλου

7. Ο χορός δεν είναι επάγγελμα.

Μπορεί στη χώρα μας να είμαστε πίσω σε κάποια θέματα, όμως αυτό δε σημαίνει ότι παντού ισχύει το ίδιο. Ίσως πρέπει να αναλογιστούμε τις δικές μας ευθύνες ως προς αυτό. Πολλά ταλαντούχα παιδιά φεύγουν στο εξωτερικό όπου υπάρχουν μεγαλύτερες ευκαιρίες σπουδών και απορρόφησης από επαγγελματικές ομάδες ή απασχόλησης ως χορογράφοι. Θα έπρεπε να αναρωτιόμαστε λοιπόν: γιατί κάθε χρόνο, σε κάθε μεγάλο φεστιβάλ και χώρο διεξαγωγής εκδηλώσεων (Ηρώδειο, Μέγαρο Μουσικής), σπεύδουμε να παρακολουθήσουμε κορυφαίους σολίστ και ομάδες του εξωτερικού; Πότε, μία ελληνική παραγωγή έκανε περιοδεία στο εξωτερικό αντίστοιχα;;; Ελάχιστες φορές.

8. Καλό είναι, χορό να ξεκινάει κανείς μέχρι 8 χρονών, μετά από αυτή την ηλικία δεν έχει ελπίδες!

Μύθος! Ο χορός είναι για όλες τις ηλικίες! Όποιος διστάζει να ξεκινήσει λέει απλώς δικαιολογίες. Τμήματα ενηλίκων και αρχαρίων υπάρχουν πλέον σχεδόν σε όλες τις Σχολές χορού. Σε όλα τα σχετικά ντοκιμαντέρ μιλούν επαγγελματίες που «άργησαν» να ξεκινήσουν αλλά κάλυψαν το «χαμένο χρόνο» με θέληση, οργανωμένη δουλειά και αγάπη για το χορό.

9. Τα παιδιά που έχουν παραπάνω βάρος δεν μπορούν να ασχοληθούν με το χορό.

Το ανάποδο. Ο χορός ασκεί όλο το σώμα, χαρίζει δύναμη και ισορροπία, μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη και θεραπεία της παιδικής παχυσαρκίας, ενώ παράλληλα είναι διασκέδαση και ψυχαγωγία!

10. Οι χορευτές διαμορφώνουν χαρακτήρες αλαζονικούς, ανταγωνιστικούς και είναι ψώνια.

Όποιος πιστεύει κάτι τέτοιο θα πρέπει να αναρωτηθεί ο ίδιος πρώτα πόσο ζηλιάρης μπορεί να είναι. Σε όλους τους χώρους υπάρχουν αλαζονικές και ανταγωνιστικές συμπεριφορές. Ο χορός διδάσκει πειθαρχία, επιμονή και υπομονή!

 

Φωτογραφίες από Pixabay

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *