Τα είδη στρες …. και η θεραπεία τους

Οι άνθρωποι είναι προγραμματισμένοι να αντιδρούν στην πίεση και να επανέρχονται από αυτή με διαφορετικούς τρόπους, σύμφωνα με την Beth Hamilton, M.D. και τη Stephanie ΜcClellan, M.D., συγγραφείς του βιβλίου So Stressed (Τόσο Aγχωμένοι).

Αυτό σημαίνει ότι η αγχολυτική μέθοδος που έχει αποτέλεσμα για τη φίλη σου μπορεί να μην κάνει για σένα.

Αφού λοιπόν εξέτασαν τις έρευνες, οι γιατροί αυτοί ανακάλυψαν ότι υπάρχουν τέσσερις «προσωπικότητες» του στρες.

Σύμπτωμα 1. Δε νιώθεις άγχος, μέχρι να εκδηλωθεί με μυστηριώδεις πόνους

Διάγνωση: Είσαι σε λειτουργία αποσύνδεσης και τερματισμού. Το νευρικό σου σύστημα λειτουργεί σε χαμηλό επίπεδο. Το αποτέλεσμα είναι να είσαι συναισθηματικά επίπεδη. Έχεις την τάση να καταφεύγεις στον ύπνο και στο φαγητό.

Η θεραπεία : Κράτα ένα ημερολόγιο με τη διάθεσή σου, σημειώνοντας τακτικά πώς νιώθεις. Αυτό θα συμβάλλει στο να αναγνωρίζεις πότε συσσωρεύεται η ένταση.. Η yoga, επίσης, θα σε βοηθήσει.

Σύμπτωμα 2: Έπειτα από ένα σύντομο ξέσπασμα ενέργειας εξαντλείσαι

Διάγνωση: Είσαι προσωπικότητα «έφοδος και κατάρρευση». Η παρασυμπαθητική αντίδραση του οργανισμού σου, που καταργεί την αντίδραση «μάχη ή φυγή», οδηγεί σε καταπόνηση, καταστέλλοντας τις ορμόνες του εγκεφάλου που σε κρατούν σε εγρήγορση και αυτό οδηγεί σε κόπωση.

Η θεραπεία : Κατανάλωνε κυρίως τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, όπως αβγό, ξηρούς καρπούς και κοτόπουλο. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε τυροσίνη, ένα αμινοξύ που χρειάζεται για τη δημιουργία επινεφρίνης και νορεπινεφρίνης.

Σύμπτωμα 3: Είστε φοβισμένοι  και αποφεύγετε τον καβγά

Διάγνωση: Είσαι τύπος που «φρικάρει». Οι ανεπαρκείς ποσότητες κορτιζόλης και η απότομη αύξηση νορεπινεφρίνης σε κάνουν να νιώθεις ότι πνίγεσαι. «Αυτό προκαλεί επίσης φλεγμονή, που αυξάνει τον κίνδυνο για εξανθήματα και αλλεργίες» τονίζει η Stephanie ΜcClellan.

Η θεραπεία : Για να μειώσεις τη φλεγμονή, τρώγε πολλές τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα Ω-3, όπως τα ψάρια και τα καρύδια.

Σύμπτωμα 4: Πανικοβάλλεσαι όταν σκέφτεσαι όσα έχεις να κάνεις

Διάγνωση: Είσαι σε υπερκινητικότητα. «Λόγω του υπερδραστήριου συμπαθητικού νευρικού συστήματος (το μέρος που ενεργοποιεί την επείγουσα αντίδραση του εγκεφάλου), το σώμα σου παράγει περισσότερη ορμόνη του στρες κορτιζόλη απ’ όση μπορεί να επεξεργαστεί» τονίζει η Stephanie ΜcClellan. Το να είσαι σε διαρκή εγρήγορση σε καθιστά επιρρεπή στην αϋπνία και στα κρυολογήματα.

Η θεραπεία : Η αεροβική άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να διώξεις την ένταση, επειδή μειώνει στη στιγμή τα επίπεδα κορτιζόλης.

(Πληροφορίες από Popup.gr )

(Photos @pixabay.com)

 

Ελένη ♥♥

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *