3 προτάσεις για να βάλετε την κινόα στη διατροφή σας

Γράφει η Εύα Καλαβρή.

Ποια τροφή είναι πλούσια σε πρωτεϊνη, περιέχει λιπαρά Ωμέγα 3 λιπαρά, είναι καλή πηγή φωσφόρου, έχει πολύ μαγνήσιο και σίδηρο, δεν έχει γλουτένη και χωνεύεται εύκολα;

Η κινόα!

Ο σπόρος, που θεωρείται πλήρες δημητριακό, μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, με ισορροπημένη περιεκτικότητα σε βασικά αμινοξέα κι άλλα πολλά που την καθιστούν ένα ασυνήθιστα πλήρες είδος διατροφής.

Από την πρώτη φορά που δοκίμασα κινόα, την ξεχώρισα καθώς συνδυάζεται ποικιλοτρόπως και μπορεί να καταναλωθεί ως πρωϊνό, σε σαλάτα και σε κυρίως γεύμα. Σήμερα λοιπόν έχω για εσάς τρεις διαφορετικές προτάσεις για να δοκιμάσετε κινόα: ένα θρεπτικό πρωϊνό που θα σας κρατήσει χορτάτους και γεμάτους ενέργεια, μία δροσερή σαλάτα κι ένα κυρίως πιάτο με φιλέτο κοτόπουλο και συνοδευτική γευστική πολύχρωμη σαλάτα! Ξεκινάμε;

Απολαυστικό και χορταστικό πρωϊνό με κινόα, μήλο και κανέλα.

Μπορούμε να επιλέξουμε έναν από τους δύο παρακάτω τρόπους για να παρασκευάσουμε αυτό το πρωϊνό:

  1. Βράζουμε 200 γρ. κινόα, ξεχωριστά για 15 λεπτά σε κατσαρολάκι που επάνω έχουμε τοποθετήσει ένα σουρωτήρι και μέσα σε αυτό ένα μήλο σε κομμάτια. Στον ατμό από το βρασμό, το μήλο θα μαλακώσει και θα πέφτουν τα υγρά του μέσα στο κατσαρολάκι. Αφήνουμε να κρυώσει η κινόα λίγο και σερβίρουμε σε μπολ με το μήλο και κανέλα. Μπορούμε να προσθέσουμε σταφίδες, ξηρούς καρπούς και μέλι, αν θέλουμε!
  2. Βράζουμε την κινόα για 5 λεπτά σε γάλα βρώμης, αμυγδάλου ή καρύδας. Προσθέτουμε το μήλο, κανέλα και μέλι και σιγοβράζουμε για 10 λεπτά ακόμα.

Με τον πρώτο τρόπο έχουμε κι ένα κρύο πιάτο, αν επιθυμούμε ενώ με τον δεύτερο το πρωϊνό μας γίνεται πιο κρεμώδες και τρώγεται ζεστό.

Σαλάτα κινόα με ρόκα και αβοκάντο.

Ο αγαπημένος μου συνδυασμός σε σαλάτα!

Για μία μερίδα θα χρειαστούμε μία κούπα ρόκα, 3 κουταλιές της σούπας βρασμένη κινόα σε θερμοκρασία δωματίου, μισό αβοκάντο κομμένο σε μικρά κομμάτια και 10 τοματίνια.

Για dressing λεμονιού θα χρειαστούμε 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο και άλλη μία λεμόνι (ή λάιμ), λίγη μουστάρδα, αλάτι και πιπέρι.

Μερικά tips:

Πλένουμε και βράζουμε την κινόα σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας.

Η baby ρόκα είναι πιο τρυφερή και λιγότερο πικρή από την κανονική.

Το αβοκάντο αφού το κόψουμε το βάζουμε σε νερό με λεμόνι για να μη μαυρίσει.

Πριν βάλουμε την κινόα στη σαλάτα μας τη μαρινάρουμε με λίγο από το dressing και προσθέτουμε λίγο αλάτι και πιπέρι.

Μια πρωτότυπη ιδέα σερβιρίσματος είναι το τσέρκι! Αν έχετε ρυθμιζόμενο τσέρκι, το βάζετε σε ένα πιάτοκαι τη σαλάτα μέσα. Στα τοιχώματα βάζουμε κινόα και αφαιρούμε το τσέρκι προσθέτοντας dressing από πάνω!

Ψητό στήθος κοτόπουλου με συνοδευτική σαλάτα κινόα, κολοκύθα και κρανμπερι.

Υλικά για τη σαλάτα:

1 κούπα κολοκύθα κομμένη σε κύβους που είτε έχουμε βράσει είτε ψήσει

2 κουταλιές της σούπας βρασμένη κινόα σε θερμοκρασία δωματίου

τρυφερό μαρούλι κομμένο (ή άλλα ανάμεικτα πράσινα λαχανικά)

1 κουταλιά της σούπας αποξηραμένα κράνμπερι

ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι

1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο και 2 κουταλιές της σούπας χυμό λεμονιού

αλάτι και πιπέρι

Ανακατεύουμε τα υλικά της σαλάτας και συνοδεύουμε ένα ψητό φιλέτο κοτόπουλου!

 

Σας εύχομαι ολόψυχα να έχετε ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο με ωραίες γεύσεις στο οικογενειακό τραπέζι!

 

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *