Οφέλη και παρενέργειες που έχει το περπάτημα μετά το φαγητό

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι (εγώ ξέρω τουλάχιστον έναν που ζει μέσα στο σπίτι μου), που με το που τρώνε, μετά από λίγο θέλουν να πάνε να περπατήσουν ή και να τρέξουν… Καταρχάς που την βρίσκουν την όρεξη.. εγώ μετά από ένα καλό φαγητό συνήθως πέφτω σε λήθαργο…

Αλήθεια είναι υγιεινό το περπάτημα μετά το φαγητό;;;

Τα πιθανά οφέλη που έχει το περπάτημα μετά το φαγητό

Το περπάτημα είναι μια άσκηση χαμηλής έντασης που μπορείτε εύκολα να εντάξετε στην καθημερινή σας ρουτίνα. Κάποιες φορές, οι άνθρωποι περπατούν μετά το φαγητό. Ορισμένες μελέτες αναφέρουν ότι αυτή είναι μια ωφέλιμη συνήθεια για το σώμα.

Για παράδειγμα… μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το σάκχαρο. Ένα σημείο κλειδί για την αντιμετώπιση του διαβήτη είναι η συχνή φυσική δραστηριότητα.

Το περπάτημα μετά το φαγητό κάνει καλό στην υγεία της καρδιάς

Η άσκηση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς. Το καθημερινό περπάτημα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με μία μελέτη η οποία δημοσιεύθηκε στο Current Opinion in Cardiology, το περπάτημα ωφελεί την υγεία του καρδιαγγειακού, την κυκλοφορία του αίματος, καθώς και την πίεση. Έτσι, το περπάτημα μετά το φαγητό φαίνεται να είναι ένας καλός τρόπος να φροντίζετε την καρδιά σας.

Βελτιώνει την πέψη

Ένα άρθρο στο περιοδικό BioMed Research International δηλώνει ότι το περπάτημα μετά το φαγητό βελτιώνει την πέψη χάρη στην αντιφλεγμονώδη δράση της φυσικής δραστηριότητας. Όταν γυμνάζεστε, βοηθάτε να μειωθεί το σπλαχνικό λίπος, ενώ προκαλούνται μεταβολικές αλλαγές των λιπιδίων και της γλυκόζης οι οποίες μπορούν να μειώσουν τις φλεγμονές.

Επιπλέον, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η άσκηση διευκολύνει την εντερική διαμετακόμιση, αποτέλεσμα της βελτιωμένης πέψης και της απορρόφησης των ουσιών.

Ας δούμε τώρα όμως τις πιθανές παρενέργειες που έχει το περπάτημα μετά το φαγητό

Δεν υπάρχουν πολλές αποδείξεις για παρενέργειες στο περπάτημα μετά το φαγητό. Ωστόσο, ορισμένοι άνθρωποι βιώνουν ενοχλητικά συμπτώματα.

Για παράδειγμα… δυσφορίες στο στομάχι.. Ορισμένες από αυτές είναι η δυσπεψία, η ναυτία, ο εμετός, το φούσκωμα, τα αέρια, η διάρροια, και ο πόνος. Ο λόγος είναι η υψηλή πρόσληψη υδατανθράκων ή τα προβλήματα πέψης του φαγητού που καταναλώθηκε πρόσφατα. Για να αποφύγετε τα παραπάνω, θα πρέπει να περιμένετε 30 λεπτά προτού περπατήσετε.

Το περπάτημα μετά το φαγητό φαίνεται να δημιουργεί δυσφορία στο στομάχι σε κάποια άτομα.

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Σύμφωνα με μια μελέτη στην “Επιρροή του τρόπου ζωής σε ασθενείς με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση“, η άσκηση μπορεί να προκαλέσει τα συμπτώματα της παλινδρόμησης (καούρα και παλινδρόμηση των οξέων). Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, όσο πιο έντονη η φυσική δραστηριότητα, τόσο πιο συχνά τα επεισόδια παλινδρόμησης.

Συμβουλές για το περπάτημα μετά το φαγητό

Για να εκμεταλλευτείτε τα πιθανά οφέλη που προσφέρει το περπάτημα μετά το φαγητό, προσπαθήστε να εφαρμόσετε τις ακόλουθες συμβουλές.

Καλή ιδέα είναι να περπατάτε 10 με 15 λεπτά μετά το κάθε κύριο γεύμα. Για την ακρίβεια, αυτό θα σας επιτρέψει να φτάσετε τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητα που προτείνει ο Παγκόσμιος οργανισμός υγείας..

Να περπατάτε με γρήγορο βήμα. Το τρέξιμο δε συνιστάται μετά το φαγητό, καθώς είναι έντονο μπορεί να προκαλέσει παλινδρόμηση ή δυσφορία στο στομάχι.

Για πείτε και την δική σας γνώμη…

(Πληροφορίες από meygeia.gr)

 

Ελένη ♥♥

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *