Θα εκπαιδευτούμε να τρώμε υγιεινά.. Ίσως να μας αρέσει κιόλας η αλλαγή!

Κάθομαι εκεί στην παραλία και απολαμβάνω το παγωτό μου.. και την ίδια ώρα βλέπω στη δίπλα ξαπλώστρα μια άλλη κυρία να βγάζει από την τσάντα της ένα μπολ με σαλάτα και διάφορους σπόρους μέσα!! Έδειχνε να απολαμβάνει τη σαλάτα της.. όπως απολάμβανα κι εγώ το παγωτό μου.. Μα είναι δυνατόν να της αρέσει αυτή η πρασινάδα;.. αναρωτήθηκα!

Κι όμως.. με τη σωστή εκπαίδευση.. η πρασινάδα όπως και άλλα διαιτητικά πιάτα μπορούν να γίνουν απολαυστικά για τους γευστικούς μας κάλυκες! Τι εννοούμε όμως με τη σωστή εκπαίδευση; Θα μας κάνουν καψόνια οι διαιτολόγοι; Θα πεινάσουμε; Θα τρώμε και θα δεν θα καταλαβαίνουμε καμία γεύση;

Οι ειδικοί και οι έρευνες υποστηρίζουν ότι ένας μέσος άνθρωπος μπορεί να αλλάξει τις γευστικές του συνήθειες μέσα σε 6 εβδομάδες.. και τις γευστικές του προτιμήσεις μέσα σε 6 μήνες! Σιγά σιγά δηλαδή.. σε 6 βδομάδες αλλάζουμε τα πιάτα που τρώμε.. και σταδιακά μέσα σε 6 μήνες.. η νέα διατροφή θα μας αρέσει κιόλας..

Ε αρνούμαι να το πιστέψω.. Εγώ θα απαρνηθώ το αλάτι και το γλυκάκι από τη διατροφή μου; Θα απαρνηθώ τα πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά σνακ; Θ αρχίσω να τρώω πρασινάδα; Ναι λένε οι ειδικοί.. θα τα κάνεις όλα αυτά εσύ.. αρκεί πρώτα να βάλεις έναν στόχο! Έναν στόχο κάθε φορά.. έναν στόχο κάθε μέρα! Ας πούμε ότι αρχικά.. ο στόχος θα είναι να ξεκινούμε κάθε γεύμα με μια σαλάτα! Θα πέσουμε κατευθείαν στα βαθιά;.. στην πρασινάδα; Εδώ οι ειδικοί έρχονται με το 2ο κόλπο.. Μετά τον στόχο.. θα πρέπει να δώσουμε στο διαιτητικό πιάτο μια ελκτική γεύση! Να βάλουμε δηλαδή στη σαλάτα κανένα σπόρο, κανέναν ξηρό καρπό, κανένα φρούτο.. και αντί για πολύ λάδι ή ακόμα χειρότερα μαγιονέζα.. ας βάλουμε βαλσάμικο το οποίο βγαίνει και σε πολλές γεύσεις! 6 με 9 φορές να φάμε τη σαλάτα.. οι έρευνες δείχνουν ότι μετά θα μας αρέσει!

Επειδή αναφέρθηκα πιο πάνω στο αλάτι.. να πω ότι η μείωσή του θα βοηθήσει πολύ και την υγεία μας. Είναι δύσκολο να συνηθίσουμε τις γεύσεις με πολύ λιγότερο αλάτι.. και ακόμη δυσκολότερο να το κόψουμε μαχαίρι! Γι αυτό.. μας συμβουλεύουν να το κόψουμε σταδιακά.. ¼ λιγότερο αλάτι στο φαγητό κάθε μήνα.. Σε 4 μήνες.. ούτε που θα καταλάβουμε την τόσο μεγάλη διαφορά λένε οι επιστήμονες! Ένα κόλπο για να μειώσουμε πραγματικά το αλάτι είναι να εξαφανίσουμε τις αλατιέρες από το σπίτι! Μόνο σακουλάκια κι αυτά για να ρίχνουμε με τη μεζούρα στο φαγητό!

Πάμε και στη ζάχαρη; Να τελειώσω πρώτα το παγωτό μου ρε παιδιά.. Όχι.. είπαμε.. είμαστε προσηλωμένοι στον στόχο! Θα ξεκινήσω με μια παρατήρηση.. Η ζάχαρη βρίσκεται παντού.. ακόμα κι εκεί που δεν τη βλέπεις! Στο ψωμί, στις έτοιμες σάλτσες, στα προϊόντα χωρίς ζάχαρη αλλά υποκατάστατά της.. Προτιμήστε να διαβάζετε καλά τις ετικέτες αλλά και επιλέξτε προϊόντα όπως η στέβια ή η ακατέργαστη καστανή ζάχαρη.. ή το μέλι όπου μπορεί να μπει..

Κατά τ’ άλλα.. η νέα υγιεινή διατροφή μας.. θα πρέπει να προσεγγίζει τα μεσογειακά πρότυπα.. να είναι πλούσια σε λαχανικά και καρπούς ολικής άλεσης.. και να ΜΗΝ βαριόμαστε να βάζουμε στο τραπέζι μας ωραίες και ψαγμένες συνταγές! Ο στόχος είναι όχι μόνο να απολαμβάνουμε το πιάτο.. αλλά όλο το γεύμα μας! Να υποστηρίξουμε τις νέες μας γαστρονομικές συνήθειες.. και έτσι θα τις αγαπήσουμε κιόλας!

Οι περισσότεροι άνθρωποι που τόλμησαν να εντάξουν μια πιο υγιεινή διατροφή στη ζωή τους.. δεν το μετάνιωσαν και δεν έκαναν πισωγύρισμα.. Θέλει υπομονή και επιμονή στο στόχο! Θέλει να εκτιμήσουμε όλους τους καλούς καρπούς του τόπου μας! Γιατί ο τόπος μας είναι γεμάτος από δαύτους!

Photos by Jamie Matociños, Louis Hansel @shotsoflouis, Drew Taylor, Emiliano Vittoriosi, Markus Winkler, Alexander Mils, on Unsplash

Ιωάννα

 

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *