Θέλεις να κάνεις υγιεινή διατροφή; Οι 27 τροφές που πρέπει να έχεις στην κουζίνα σου.

Τώρα που ανοίγουν σιγά σιγά και κάποιες δραστηριότητες νομίζω ότι καλό θα είναι να την κάνουμε αυτή την σωστή διατροφή που συζητούσαμε τόσο καιρό.. και η καραντίνα δεν μας άφηνε..

Πάμε να δούμε ποιες τροφές πρέπει να εφοδιαστούμε γρήγορα αν θέλουμε να ξεκινήσουμε μια σωστή διατροφή..

Τριμμένη ντομάτα σε κονσέρβα: Η ντομάτα σε σάλτσα είναι πιο πλούσια από την ωμή στο αντιοξειδωτικό και αντικαρκινικό λυκοπένιο. Ιδανική για γρήγορη σάλτσα ή ως βάση για σούπα.

Σαρδέλες σε κονσέρβα: Γεμάτες Ω3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο από το κόκαλο, φώσφορο και βιταμίνη D.

Φακές: Πλούσιες σε φυτικές ίνες και κάλιο, καταπολεμούν την κατακράτηση και το φούσκωμα. Εξαιρετικές σε σούπα, αλλά και καλή βάση πρωτεΐνης για σαλάτες.

Κινόα: Χωρίς γλουτένη και εύκολη στην πέψη, περιέχει σίδηρο και ασβέστιο και όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα σου. Υπέροχη με ψητά λαχανικά και φέτα.

Καστανό ρύζι: Πιο θρεπτικό από το λευκό, καθώς περιέχει περισσότερες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.

Βρόμη: Είναι ίσως το καλύτερο πρωινό που μπορείς να φας. Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, είναι θρεπτική και συνδυάζεται με πολλές γεύσεις.

Μακαρόνια ολικής αλέσεως: Με περισσότερες φυτικές ίνες, είναι πιο χορταστικά σε σχέση με τα μακαρόνια από λευκό αλεύρι. Είναι επίσης πιο πλούσια σε ψευδάργυρο και σίδηρο.

Ρυζογκοφρέτες: Ένα ελαφρύ σνακ.

Μυρωδικά και μπαχαρικά: Δίνουν γεύση ώστε να μη χρειάζεται να προσθέτεις πολύ αλάτι.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο: Αυτό το μονοακόρεστο λιπαρό βοηθά στην προστασία από τις καρδιοπάθειες.

Βαλσαμικό ξίδι: Περιέχει αντιοξειδωτικά. Μαζί με ελαιόλαδο θα φτιάξεις μια υγιεινή και αρωματική βινεγκρέτ.

Μέλι: Γλυκαίνει το πόριτζ, το γιαούρτι, ακόμα και τα φρούτα αν θες ένα γρήγορο γλυκό. Tip: Όσο πιο σκούρο, τόσο πιο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.

Τσάι βουνού, βότανα: Εκτός από πλούσιο άρωμα, το τσάι του βουνού έχει πολλά αντιοξειδωτικά.

Μαύρη σοκολάτα: Φουλ σε μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά. Λιώσ’ τη σε μπεν μαρί και κάνε ντιπ με φράουλες, μπανάνα ή οποιοδήποτε φρούτο για ένα γρήγορο υγιεινό γλυκό. Διάλεξε κάποια με τουλάχιστον 70% κακάο και έλεγξε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Σος σόγιας: Πλούσια γεύση και χαμηλή σε λιπαρά, αλλά διάλεξε τη χαμηλή σε νάτριο εκδοχή,

Ταχίνι: Εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και ασβεστίου και υπέροχο πρωινό. Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι 1 κ.σ. καθημερινά μπορεί να μειώσει και τη χοληστερίνη. Άπλωσέ το σε μία φέτα ψωμί ή ρυζογκοφρέτα μόνο του ή με μέλι ή πρόσθεσέ το σε σος για σαλάτα.

Σκόρδο: Δυνατό αντιοξειδωτικό και αντισηπτικό, θεωρείται πως μειώνει τη χοληστερίνη. Σόταρέ το στα stir fries, ψήσ’ το μαζί με λαχανικά ή ανακάτεψέ το με ελαιόλαδο για σκορδόψωμο.

Μπανάνα: Μαζί με τα φρούτα εποχής, υπάρχει πάντα στο σπίτι! Είναι πλούσια σε κάλιο– και για το γραφείο. Tip: Για να μη μαυρίζουν, τύλιξε την κορυφή του τσαμπιού με μεμβράνη.

Κέτσαπ: Είναι πλούσιο σε λυκοπένιο. Με μέτρο όμως, γιατί περιέχει ζάχαρη.

Κύβοι ζωμού: Δίνουν γεύση στο φαγητό.

Αβγό: Πλούσιο σε πρωτεΐνη και βιταμίνες του συμπλέγματος Β (χολίνη), Α, D και ιώδιο. Τα αβγά μπορούν να γίνουν βραδινό, πρωινό, σνακ ή ακόμα και μεσημεριανό. Ποσέ σε τοστ το πρωί, βραστά σε σαλάτες ή μια γρήγορη ομελέτα με πολλά λαχανικά για γεύμα ή δείπνο.

Μουστάρδα: Πολλή γεύση με λίγες θερμίδες και ελάχιστα λιπαρά. Θεωρείται ότι καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα!

Βρασμένα φασόλια:  Γεμάτα πρωτεΐνη, είναι ιδανικό τρόφιμο με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Αγγούρια και καρότο: Καρότα πάντα κομμένα σε sticks σε ένα βαζάκι για να παίρνετε μαζί σας σαν σνακ στη δουλειά. Τα αγγούρια, επειδή κομμένα για πολλή ώρα χάνουν τη φρεσκάδα τους, να τα κόβετε εκείνη τη στιγμή που θέλετε σνακ.

Γιαούρτι: Πρωτεΐνη και καλά προβιοτικά σε ένα superfood. Υπέροχο σνακ, ακόμα και γεύμα, με πολλούς τρόπους να το φας, είτε γλυκό είτε αλμυρό.

Κατεψυγμένα λαχανικά: Διατηρούν πολλά θρεπτικά συστατικά.

Φρούτα σε κομμάτια: Μπορείτε να βάζετε πάντα τα φρούτα που δεν έχετε φάει στην κατάψυξη σε κομμάτια. Είναι τέλεια για smoothies αλλά και για ένα γρήγορο γλυκό : παγωμένη μπανάνα, κακάο και φιστικοβούτυρο στο μπλέντερ.

 

(Υλικό από Shape.gr )

Photos Pixabay

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *