Tι κάνεις όταν έχεις άγχος;;;

Το άγχος  θα μπορούσε να περιγραφεί ως μια κατάσταση ,την οποία φυσικά και βιώνει καθημερινά ο καθένας  . Άλλος σε κανονικό και άλλος σε μεγαλύτερο βαθμό. Μία ‘’απειλή’’ , η οποία δεν είναι πραγματική ,αλλά του μυαλού μας . Αγωνία για κάτι που δε γνωρίζουμε και μας είναι άγνωστο ,αγωνία για κάτι που θεωρούμε,  ότι δεν είμαστε σε θέση να το διαχειριστούμε. Παρακάτω θα δούμε με τη σειρά  κάποια πράγματα που κάνουμε ,όταν είμαστε στρεσαρισμένοι. Ας  ξεκινήσουμε …

1.Ακούς μουσική . Μία μελωδία  αποτελεί μέθοδο ηρεμίας για την ψυχή μας. Μπορεί να επιλέξεις μια χαρούμενη , γρήγορη μουσική ή και κάτι πιο ελαφρύ. Από ‘’αμάρτησε μαζί μου κι έλα ‘’,μέχρι και όπερα .

2.Φωνάζεις. ‘’ΑΑΑ δε μπορώ άλλοοοο ,τι θα κάνω με αυτό το τεστ που δίνω αύριο και δεν έχω διαβάσει τίποτα ακόμα;;’’. Οι φωνές είναι ένα ξέσπασμα και μια μορφή εκτόνωσης.

3.Τρως τα νύχια . Μία χαρακτηριστική κίνηση ,που  το καλύτερο θα ήταν να την αποφεύγουμε.

4.Κρατάς  στα χέρια σου τη γνωστή μπάλα για το άγχος. Τελικά δε ξέρουμε ,αν βοηθά ή αν μας αγχώνει περισσότερο. Ό,τι  βοηθά τον καθένα.

5.Μιλάς με το σύντροφό σου. Τι καλύτερο από το να έχεις έναν άνθρωπο ,ο οποίος θα σε ηρεμεί με μία απλή κουβέντα που θα σου πει.

6.Βγαίνεις με φίλους . Είναι ωραίο να καταφεύγεις σε άτομα που είναι θετικά και σε βοηθούν ψυχολογικά.

7.Πας πέρα-δώθε. Κινείσαι σε ένα χώρο και δε μπορείς να κάτσεις σε ένα μέρος. Βρίσκεσαι σε μια συνεχή υπερένταση.

8.Δε μπορείς να κοιμηθείς. Κοιτάς το  κινητό και βλέπεις ότι είναι 4 και έχεις ξύπνημα στις 6….και πανικοβάλλεσαι.

9.Τρέμει λίγο η φωνή. Έχεις π.χ. μια παρουσίαση στη δουλειά και είναι λογικό να κομπλάρεις ως ένα βαθμό . Το να εκτίθεσαι δεν είναι εύκολο ,για κανέναν δεν είναι εύκολο. Όλοι μας θα βρεθούμε σε  τέτοια θέση ,γι αυτό κι ας το πάρουμε πιο χαλαρά .

10.Το ρίχνεις στο χορό. Το δωμάτιό σου μετατρέπεται σε ένα χώρο για βίντεο κλιπ ….μόνο μη σε δει και κανείς …Σαν το Φώτη από το ‘’Παρά πέντε’’ στην επική σκηνή ,όπου το ζούσε σαν  Σάκης Ρουβάς.

Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι , το άγχος είναι μια φυσιολογική συνθήκη. Αρκεί  να υπάρχει ένα μέτρο ,ώστε να μη τρελαινόμαστε κιόλας. ..Και να καταφεύγουμε σε έξυπνους τρόπους διαχείρισης ,όπως είδαμε παραπάνω σε κάποια σημεία .Είναι οι δικές μας διέξοδοι για το στρες. Πρέπει να ξέρουμε εξάλλου, πως  όλα είναι στο μυαλό κι ας ακούγεται κλισέ και ότι δε θα γίνει τίποτα το φοβερό. Πρέπει να μαστε χαλαροί ,γιατί πρακτικά δεν ωφελεί να παιδεύεται ο εγκέφαλος παραπάνω από το κανονικό. Ας φανταζόμαστε ,ότι είμαστε σε μια άδεια σκηνή θεάτρου και ότι κανείς δε μας βλέπει.

Αγνή  Λάμπρου

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *