Ξηροί καρποί ιδανικοί για δίαιτα

Μικροί σε μέγεθος, μεγάλοι σε διατροφική αξία και με αδιαμφισβήτητα οφέλη στην υγεία, οι ξηροί καρποί αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα μιας υγιεινής διατροφής. Αποτελούν δε ένα από τα πιο υγιεινά αλλά και νόστιμα σνακ της καθημερινής μας διατροφής.

Όμως εκτός από νοστιμιά, οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε διατροφικά στοιχεία ενώ περιέχουν ελάχιστες θερμίδες και αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που αρκετπί διαιτολόγοι και διατροφολόγοι τους εντάσσουν στα ημερήσια προγράμματα μας. Ας τους δούμε.

Αμύγδαλα

Πολύ φτωχά σε κορεσμένα λιπαρά, πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες Ε και Β2, ασβέστιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο και φώσφορο. Αυξάνουν τον κορεσμό της πείνας, βοηθούν στον καλύτερο μεταβολισμό του σακχάρου στο αίμα και στο αδυνάτισμα, μειώνουν τα επίπεδα της «κακής» LDL-χοληστερίνης, ωφελούν πεπτικό σύστημα, οστά και δέρμα.

almondsΚαρύδια

Πλούσια σε πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες Β1 και Β6, μαγνήσιο, φωσφόρο, χαλκό, ψευδάργυρο, καθώς και σε μελατονίνη. Προστατεύουν τα αγγεία και την καρδιά, βοηθούν στη μείωση των φλεγμονών, εμποδίζουν την οξείδωση της LDL-χοληστερίνης, έχουν αντιθρομβωτικές, αντιδιαβητικές και αντικαρκινικές ιδιότητες, ενισχύουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες, βελτιώνουν τη διάθεση και την ποιότητα του ύπνου.

walnut-karydiaΚουκουνάρια

Πολύ καλή πηγή αργινίνης, βιταμινών Β1, Ε και Κ, μαγνησίου, σιδήρου και ψευδαργύρου. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε πινολενικό οξύ, ένα πολυακόρεστο λιπαρό που φαίνεται ότι βοηθά στον έλεγχο της πείνας, στην αύξηση του κορεσμού και στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

koukounari-karpos-dsc_0557Φιστίκια Αιγίνης

Αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, νιασίνης, φολικού οξέος και φυτικών στερολών. Χαμηλώνουν την υψηλή χοληστερίνη, έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και ενισχύουν το ανοσοποιητικό έναντι των ιώσεων.

fistikiΦουντούκια

Πολύ πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά (γύρω στο 75%), αργινίνη, φυτικές ίνες, βιταμίνες Β και Ε, μαγγάνιο και σελήνιο.

cms62Για ακόμα λιγότερες θερμίδες προτιμήστε στραγάλια που έχουν μόνο 102 θερμίδες, 2 γρ. λιπαρά ανά μερίδα.

You May Also Like