Αποφύγετε το κρύωμα το χειμώνα

Χειμώνας αγαπημένες φίλες μου και μαζί με αυτόν έρχεται και το κρύο, οι βροχές, τα κρυώματα αλλά και οι ιώσεις.

Πόσες από εμάς δεν τη βγάζουμε όλο το χειμώνα με ένα χαρτομάντιλο στο χέρι ή αγκαλιά με την κουβέρτα και το θερμόμετρο στο στόμα; Θα σας πω εγώ. Πολλές, πάρα πολλές.

Λίγο η έλλειψη σωστής διατροφής, λίγο η μη τήρηση κανόνων υγιεινής όπως το πλύσιμο των χεριών, λίγο ο συνωστισμός με άλλα άρρωστα άτομα σε κλειστούς χώρους, λίγο το κρύο αποτελούν τους συχνότερους λόγους  κρυώματος.

Και όμως υπάρχουν τρόποι να αποφύγουμε το κρύωμα ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές.

Πρώτον, αποβάλλετε το άγχος, αφού αποτελεί τις κυριότερες αιτίες για την εξασθένιση του ανοσοποιητικού.

Woman Sleeping 2002

Δεύτερον, κοιμηθείτε καλά.  Η ξεκούραση είναι σημαντική για το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ο καλός ύπνος είναι ένα από τα μεγαλύτερα όπλα και δεν θα πρέπει να το ξεχνάτε όσο πιεσμένο και αν είναι το πρόγραμμα σας.

Τρίτον, ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη C  και βεβαιωθείτε ότι η διατροφή σας είναι γεμάτη από βιταμίνες και μέταλλα, ενσωματώνοντας στην κάθε μέρα σας φρούτα και λαχανικά.

0-proino-lathiΤέταρτον, μη ξεχνάτε το πρωινό σας. Τρώγοντας πρωινό είναι λιγότερο πιθανό να κρυολογήσεις σε σχέση με εκείνους που το παραλείπουν, ενώ για να τονώσεις το ανοσοποιητικό  (και τον μεταβολισμό) σου, πόνταρε σε ένα πλούσιο σε βιταμίνες Β, σίδηρο και ψευδάργυρο πρωινό.

Caucasian woman washing her hands

Πέμπτον, μη ξεχνάς να πλένεις συχνά τα χέρια σου, αφού το πλύσιμο των χεριών είναι το άλφα και το ωμέγα, ιδιαίτερα την περίοδο που «σέρνονται» οι ιώσεις και υπάρχουν πιθανότητες τα πράγματα ή οι άνθρωποι που αγγίζουμε να μεταφέρουν μικρόβια και ιούς. Είναι πολύ εύκολο να κολλήσεις κάποια ίωση αν ακουμπήσεις σε κάποια μολυσμένη επιφάνεια (όπως πόμολα πόρτας ή λαβές στα μέσα μεταφοράς και στη συνέχεια αγγίξεις τα μάτια ή τη μύτη σου. Η καλύτερη επιλογή είναι να πλένεις τα χέρια σου με αντισηπτικό σαπούνι και νερό τακτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ εάν είσαι έξω, σε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς,  ένα αντισηπτικό τζελ ή υγρά μαντιλάκια καθαρισμού είναι μια πολύ καλή ιδέα.

Sour cream

Έκτον, φάε περισσότερο ψάρι και γιαούρτι και πες ναι στο τσάι. Το τσάι περιέχει κατεχίνες οι οποίες μπορούν να καταστρέψουν τα σωματίδια του ιού της γρίπης και να τα εμποδίσουν να μπουν στον οργανισμό μας. Από την άλλη τα προβιοτικά βακτήρια του γιαουρτιού ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού έναντι στα μικρόβια που προκαλούν τροφική δηλητηρίαση ενώ το υψηλό περιεχόμενο των γαλακτοκομικών σε βιταμίνες Α και D ενισχύει επιπρόσθετα τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος. Τέλος και όσον αφορά το ψάρι, αυξάνοντας τη λήψη ωμέγα-3, ενισχύεται η παραγωγή κυττάρων που καταπολεμούν τις μολύνσεις. Προτίμησε  σολομό, ρέγκα, σκουμπρί, σαρδέλες και κολιό που είναι πλούσια σε Ω3.

373317Έβδομον, συνεχίστε να γυμνάζεστε. Μία ήπια άσκηση μειώνει το κίνδυνο κρυολογήματος έως και 27%.

You May Also Like