Γερή καρδιά.. με σωστή διατροφή

Το ξέρουμε όλοι.. άσχετα αν δεν το κάνουμε, ότι η σωστή διατροφή μπορεί να μας βοηθήσει με πάρα πολλά θέματα της υγείας μας…

Η προσεκτική και ισορροπημένη επιλογή των τροφών μπορεί όχι μόνο να προφυλάξει, αλλά και να βοηθήσει την καρδιά μας να ανακτήσει τις δυνάμεις τις.

Τα ‘’κλειδιά’’ για καλή καρδιά…

Ψάρια

Φροντίστε να καταναλώνετε ψάρια (σολομό, σαρδέλα, σκουμπρί κ.α.) 2-3 φορές την εβδομάδα, καθώς περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, που είναι γνωστά για την προστασία που προσφέρουν στο καρδιαγγειακό σύστημα, όπως εξάλλου δείχνουν οι περισσότερες μελέτες..

Ελαιόλαδο

Προτιμήστε το ελαιόλαδο, καθώς είναι πλούσιο σε ευεργετικά μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Έτσι σε μέτριες ποσότητες καθημερινά μειώνει την ‘’κακή’’ χοληστερόλη, ενώ οι αντιοξειδωτικές ουσίες που διαθέτει θωρακίζουν τα αγγεία της καρδιάς.

 Φρούτα και λαχανικά

Προσπαθήστε να τρώτε 2-3 φρούτα εποχής την ημέρα και 1-2 σαλάτες με λαχανικά, τα οποία περιέχουν ουσίες ιδιαίτερα ωφέλιμες για την καρδιά.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Σύμφωνα με έρευνα η καθημερινή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης ( ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακά πρωινού) σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Φυτοστερόλες

Προϊόντα εμπλουτισμένα σε φυτικές στερόλες (π.χ. μαργαρίνη) μπορούν να ελαττώσουν μέχρι και κατά 10-15% την ‘’κακή’’ χοληστερόλη σε διάστημα 3 εβδομάδων.

Βιταμίνες B

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος B ( B6, B12, φολικό οξύ) βοηθούν τις αρτηρίες..   Έρευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ έδειξε ότι η σταθερή λήψη φολικού οξέως μειώνει κατά 31% τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ η βιταμίνη B6 κατά 33%. Καλές πηγές φολικού οξέως είναι τα πορτοκάλια, το σπανάκι, το μπρόκολο, τα φασόλια και το συκώτι, ενώ οι μπανάνες, τα ψάρια και η βρώμη είναι πλούσια σε βιταμίνη B6.

Ελένη ♥♥

 

 

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *