Συμβουλές διατροφής για την αντιμετώπιση του έλκους

Δεν είναι και λίγες οι φορές που το στρες αλλά και η κακή διατροφή μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στο στομάχι ..ακόμα και έλκος..

Το πεπτικό έλκος αποτελεί μια νόσο που χαρακτηρίζεται από την παρουσία διαβρώσεων στο βλεννογόνο του στομάχου και εκδηλώνεται με την εμφάνιση κοιλιακού άλγους, συχνά μετά την πρόσληψη τροφής.

Η κυριότερη αιτία εμφάνισης της νόσου είναι η μόλυνση από το βακτήριο Helicobacter pylori, ενώ έλκη είναι πιθανό να δημιουργηθούν ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης χρήσης μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων και άλλων αναλγητικών, του χρόνιου καπνίσματος, της υπερκατανάλωσης αλκοόλ και του ψυχοσωματικού στρες.

Η διαιτητική διαχείριση του πεπτικού έλκους δεν απαιτεί την υιοθέτηση ενός αυστηρά περιοριστικού διατροφικού προτύπου, όπως λανθασμένα πιστεύουν αρκετοί ασθενείς. Αντίθετα, συστήνεται η κατανάλωση μιας ισορροπημένης δίαιτας, δίνοντας έμφαση στις γευματικές συνήθειες και τον περιορισμό ορισμένων τροφίμων που μπορεί να οδηγήσουν σε έξαρση των συμπτωμάτων.

5 συμβουλές διατροφής που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση:

-Αποφυγή της πολύωρης νηστείας και κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων. Στόχος είναι ο καταμερισμός της τροφής σε 3 κύρια γεύματα και 2-3 ενδιάμεσα σνακ, ώστε να αποφεύγεται η κατανάλωση μεγάλου όγκου τροφής σε ένα γεύμα.

-Αργή και σχολαστική μάσηση της τροφής σε κάθε γεύμα.

-Αποφυγή ή περιορισμός της κατανάλωσης πλούσιων σε λίπος τροφίμων ή γευμάτων, καθώς και καυτερών μπαχαρικών και καρυκευμάτων.

-Περιορισμός της πρόσληψης καφεΐνης και αλκοόλ.

-Αποφυγή κατάκλισης ή έντονης άσκησης μετά τα γεύματα.

 (Πληροφορίες από Neadiatrofis.gr )

 

Photos Pixabay

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *