Vegan, vegetarian ή μήπως peschetarian;

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει τάση να αλλάζουμε διατροφή και να στρεφόμαστε όλο και λιγότερο στην κατανάλωση κρέατος.

Η ευαισθησία απέναντι στα πλάσματα της φύσης μας έχει χτυπήσει την πόρτα και ουκ ολίγοι επιλέγουν να τρώνε λαχανικά, όσπρια, ακόμα και ψάρια, αλλά όχι κρέας.

Η μεγάλη αλήθεια είναι πως οι γυναίκες επιλέγουν αυτόν τον τρόπο ζωής συνήθως, ενώ οι άντρες σε ένα μικρότερο ποσοστό.

Όμως πόσο εύκολο είναι να επιλέξεις αυτές τις διατροφικές συνήθειες, ποιες διαφορές υπάρχουν μεταξύ vegan, vegetarian και peschetarian και τι πρέπει να τρως για να καλύψεις τα κενά στον οργανισμό σου;

Όποιος λέει πως δεν γίνεται να τα καλύψεις κάνει μεγάλο λάθος.

Ας αρχίσουμε με τους vegan. Θα τους χαρακτήριζα περισσότερο ευαίσθητους από όλους τους άλλους, γιατί επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν τα ζώα για την κάλυψη αναγκών.

Αντικαθιστούν λοιπόν οποιοδήποτε προϊόν ζωικής προέλευσης, με εκείνα φυτικής προέλευσης.

Δεν πίνουν αγελαδινό γάλα, ούτε τρώνε γιαούρτι, απολαμβάνουν όμως το γάλα αμυγδάλου και καρύδας.

Οι vegatarian επιλέγουν να μην τρώνε ψάρι, ή κρέας, όμως τρώνε προϊόντα ζωικής προέλευσης. Δεν στερούνται ούτε το γάλα τους, ούτε το γιαούρτι τους, ενώ απολαμβάνουν όλα τα γλυκά (ενώ οι vegan δυσκολεύονται).

Οι επιλογές τους καθημερινά στρέφονται σε μανιτάρια, όσπρια και πολλά λαχανικά. Το μανιτάρι μπορεί να σου δώσει μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης που έχεις ανάγκη, ενώ όσπρια όπως οι φακές και ο αρακάς τονώνουν τον σίδηρό τους.

Οι peschetarian έχουν στην διατροφή τους το ψάρι. Μάλιστα οι peschetarian λέγεται ότι έχουν πετύχει και έναν απόλυτα υγιεινό τρόπο διατροφής που οδηγεί σε μακροζωία. Μία με δύο φορές την εβδομάδα τρώνε ψάρι, μπορούν να καταναλώνουν θαλασσινά, ενώ και εκείνοι έχουν πολλά λαχανικά και όσπρια στο καθημερινό διαιτολόγιό τους.

Η επιλογή ενός καλού διατροφικού τρόπου ζωής είναι στο χέρι μας. Γιατί άλλωστε να μην βοηθήσουμε την φύση;

Κάτια Καραχάλιου

 

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *