Πώς η ομαδική άσκηση προστατεύει από την κατάθλιψη

Γράφει η Εύα Καλαβρή.

Γνωρίζατε ότι η συμμετοχή σε ομάδα άθλησης / φυσικής δραστηριότητας μπορεί να προστατεύσει τους ανθρώπους από την κατάθλιψη;

Αυτό υποστηρίζει νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Social Science and Medicine.

Τα οφέλη προκύπτουν καθως οι άνθρωποι που ασκούνται σε ομάδες είναι σωματικά δραστήριοι και αισθάνονται λιγότερο μόνοι.

Οι ερευνητές μελέτησαν 4.500 άτομα και διαπίστωσαν ότι το να είσαι μέλος μιας τέτοιας ομάδας προβλέπει λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης τέσσερα χρόνια αργότερα.

Για ΕΣΑΣ – αυτό σημαίνει ότι το να αθλείσαι στα πλαίσια μίας ομάδας, όχι μόνο αυξάνει τη σωματική δραστηριότητα και βελτιώνει τη φυσική κατάσταση, αλλά μειώνει και τη μοναξιά και μπορεί επίσης να ελαττώσει την πιθανότητα εμφάνισης συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Για την ΚΟΙΝΩΝΙΑ – αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δημιουργούνται ευκαιρίες συμμετοχής σε ομαδικές φυσικές δραστηριότητες στους  εργασιακούς χώρους, στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και στις τοπικές κοινωνίες, για την ελεύθερη πρόσβαση των ανθρώπων στην άσκηση και τον αθλητισμό.

Τα παραπάνω διάβασα σε ανάρτηση του Dr. Peter Lovatt, ο οποίος είναι Dance Psychologist (Ψυχολόγος χορού – ειδκότητα που δεν υφίσταται στην Ελλάδα).

Ο συγκεκριμένος επιστήμονας έχει μελετήσει το χορό σε σχέση με την ψυχολογία, έχει δημοσιεύσει έρευνες και έχει και συγγραφικό έργο. Τον έχω παρακολουθήσει από κοντά, στο Λονδίνο, να περιγράφει με μοναδικά χιουμοριστικό τρόπο πώς ο χορός μπορεί να κάνει τους ανθρώπους πιο έξυπνους και ικανούς να επιλύουν προβλήματα.

Επειδή ο Σεπτέμβριος είναι μήνας αποφάσεων, «προγραμματισμού» και διαχείρισης χρόνου, μην ξεχάσετε τους εαυτούς σας! Κανονίστε τις δραστηριότητες των παιδιών, τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες και ό, τι άλλο τους αρέσει και κρατήστε και 2 μέρες την εβδομάδα λίγο χρόνο για εσάς τους ίδιους! Επιλέξτε ένα άθλημα, μια ομαδική δραστηριότητα που σας ενδιαφέρει, χορό, κολύμπι, πολεμικές τέχνες, yoga, και ξεκινήστε! Με τις απανωτές καραντίνες, την απομόνωση και την κοινωνική αποστασιοποίηση, η κατάθλιψη ελλοχεύει και επιβάλλεται φέτος το Φθινόπωρο, ίσως περισσότερο από ποτέ, να δραστηριοποιηθούμε!

Πείτε μας τις ιδέες σας! Τι θα δοκιμάζατε φέτος; Τι θα θέλατε να ξεκινήσετε και μέχρι τώρα διστάζατε; Τι θα θέλατε να συνεχίσετε αλλά αναγκαστήκατε να το σταματήσετε στο παρελθόν για κάποιο λόγο;

Εγώ την άνοιξη, όταν επιτράπηκε, ξεκίνησα Τάε Κβον Ντο και παρακολούθησα για 2 μήνες. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και πολύ δυνατή προπόνηση. Θα ήθελα να δοκιμάσω κι άλλες πολεμικές τέχνες, όπως θα ήθελα να δοκιμάσω και παραδοσιακούς χορούς!

Αναμένω τις προτάσεις σας!

Φωτογραφίες από Pixabay

 

 

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *