Σωματικός πόνος… και άγχος!!!

Ο σωματικός πόνος και το άγχος είναι συμπτώματα που συχνά συμβαδίζουν. Σύμφωνα με μια έκθεση της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας το 60% των ασθενών με άγχος υποφέρουν επίσης από κάποιο σωματικό πόνο. Επιπλέον, υπάρχει επίσης κατάθλιψη στο 80% αυτών των περιπτώσεων.

Το άγχος είναι επί του παρόντος ένα πολύ κοινό πρόβλημα στον πληθυσμό. Και, παρόλο που περιλαμβάνει συναισθηματικές διαταραχές, έχει επίσης να κάνει με τα σωματικά συμπτώματα. Eίναι μια δυσάρεστη κατάσταση που σχεδόν όλοι οι άνθρωποι βιώνουν, τουλάχιστον στιγμιαία, κάποια φορά στη ζωή τους.

Υπάρχει ένας αόριστος φόβος όσον αφορά στο άγχος, που μας οδηγεί στη δημιουργία αμυντικών συμπεριφορών. Σε αυτήν την κατάσταση, γίνονται επίσης οργανικές αλλαγές, όπως αυξημένος καρδιακός ρυθμός, εφίδρωση και αναταραχή. Προφανώς, αυτές οι φυσιολογικές αλλαγές θα αλλάξουν τη λειτουργία του σώματός μας με την πάροδο του χρόνου.

Σωματικός πόνος και το άγχος: Η μελέτη

Μια μελέτη που περιελάμβανε 1.317 ασθενείς, σε 80 κέντρα υγείας, και δημοσιεύθηκε από το Γενικό Συμβούλιο Ψυχολογίας, δείχνει ότι 981 από τους ασθενείς είχαν κάποιο επίπεδο άγχους.

Διαπίστωσαν ότι το 59% των ασθενών με άγχος είχαν επίσης σωματικό πόνο. Είναι σαφές ότι υπάρχει στενή σχέση μεταξύ άγχους και σωματικού πόνου, αλλά το ποσοστό αυξήθηκε κατά 19% εάν υπήρχε επίσης κατάθλιψη. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι, από όλα αυτά, μόνο το 17% έλαβε κάποιο είδος θεραπείας για τα ψυχολογικά τους προβλήματα.

Πολλοί ασθενείς έχουν σωματικό πόνο για τον οποίο οι γιατροί δεν μπορούν να βρουν μια οργανική εξήγηση.

Σωματικός πόνος άγχος

Το άγχος μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκούς πόνους, πονοκεφάλους, συμπτώματα στομάχου και άλλες σωματικές ενοχλήσεις και ένας επαγγελματίας πρέπει να τα αξιολογήσει.

Συνήθως, τα άτομα με άγχος υποφέρουν από πονοκεφάλους, μυϊκούς πόνους, πόνο στο στομάχι και στο στήθος.

Ας δούμε γιατί….

Μυϊκοί πόνοι. Το άγχος προκαλεί ένταση στους μυς. Εάν αυτό παραμένει λίγο πολύ σταθερό, οδηγεί σε μυϊκό πόνο, καθώς και αίσθημα υπερφόρτωσης και συστολές των μυών. Συνήθως, αυτοί οι πόνοι συσσωρεύονται στην πλάτη και το λαιμό.

Πονοκέφαλοι. Αυτός ο πόνος είναι ένα είδος κράνους που καλύπτει το κεφάλι και πιέζει πάνω του. Είναι επίσης κοινό να υπάρχει μυρμήγκιασμα ή αίσθηση τρυπήματος στο κρανίο. Πρόκειται για έναν πονοκέφαλο έντασης που προκαλείται από τη συστολή των μυών του τριχωτού της κεφαλής και του λαιμού.

Πόνοι στο στομάχι. Η ταραγμένη αναπνοή μπορεί να παράγει αέρια και οι νευρικές καταστάσεις αλλάζουν επίσης την πέψη. Είναι κοινό για πολλούς ανθρώπους με άγχος να βιώνουν πόνο στο στομάχι.

Πόνοι στο στήθος. Πολλοί άνθρωποι βιώνουν επίσης πόνο στο στήθος τους. Αυτό προκαλεί μεγάλη αβεβαιότητα και μπορεί να αυξήσει το άγχος, αλλά είναι απλώς ένα μυϊκό, μη καρδιακό πρόβλημα.

Τι μπορούμε να κάνουμε;;;

Το πιο σημαντικό είναι να παραδεχτούμε ότι είμαστε όλοι εκτεθειμένοι σε άγχος, σε κάποιο βαθμό. Για αυτόν τον λόγο, πρέπει να υιοθετήσουμε τρόπους ζωής που μας επιτρέπουν να βρούμε μέρη για χαλάρωση και αναψυχή. Πολύ περισσότερο εάν βιώνουμε σωματικό πόνο και άγχος.

Η σωματική άσκηση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα για την αποκατάσταση της ισορροπίας των συναισθημάτων μας. Μια μικρή ρουτίνα άσκησης, 15 λεπτά την ημέρα είναι συνήθως αρκετή για να μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα. Ακόμα καλύτερα αν την συνδυάσετε με κάποιες πρακτικές χαλάρωσης.

Σε περιπτώσεις όπου το άγχος είναι υπερβολικό, πρέπει να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας. Υπάρχουν πολλές θεραπείες και τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε σωστά τα συναισθήματά σας.

( Υλικό από meygeia.gr)

(Cover @Tiago Bandeira on Unsplash )

 

Ελένη ♥♥

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *