Ενυδατικές τροφές και μερικές ιδέες για ν’ αποτελέσουν την ασπίδα μας για τον καύσωνα

Γράφει η Εύα Καλαβρή.

Ο πρώτος καύσωνας για το φετινό καλοκαίρι είναι γεγονός!

Όπου κι αν μας βρίσκει, στην εργασία μας, σε διακοπές, στο σπίτι, ή έξω, καλό είναι να γνωρίζουμε πως θα προστατευτούμε και να βοηθάμε τα μικρά παιδιά και τους ηλικιωμένους που είναι οι περισσότερο ευάλωτοι πληθυσμοί.

Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών και έντονου καύσωνα, το σώμα μας καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια να ρίξει και να διατηρήσει τη θερμοκρασία του. Στην προσπάθειά του λοιπόν «να δροσιστεί», το σώμα μας δαπανά ενέργεια και φυσικά νερό (ιδρώτα).

Το «ψυκτικό» μας μέσο είναι το νερό και γι’ αυτό είναι απαραίτητη η διατήρηση σωστών επιπέδων ενυδάτωσης και η συνεχής πρόσληψη υγρών που θα μας βοηθήσουν ν’ ανταπεξέλθουμε χωρίς να υποστεί βλάβες ο οργανισμός μας.

«Ενυδατικές» τροφές για ν’ αντιμετωπίσουμε τη ζέστη:

  1. Αγγούρι

Περίπου το 95% του όγκου του είναι νερό, έχει ελάχιστες θερμίδες και καθόλου λιπαρά. Πλένουμε καλά και δεν αφαιρούμε τη φλούδα του καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C, κάλιο και μαγνήσιο.

  1. Καρπούζι

Πρόκειται για ένα καταπληκτικό φρούτο, γλυκό και δροσερό με 92% περιεκτικότητα σε νερό και πλούσιο σε αντιοξειδωτικά. Είναι το αγαπημένο συνοδευτικό σνακ σε μπολ για την παραλία μαζί με το πεπόνι!

  1. Πεπόνι

Επίσης υψηλής περιεκτικότητας σε νερό και γεμάτο βιταμίνες C και Α!

  1. Ντομάτα

Τι να πούμε για τις υπέροχες ντομάτες;;; Πλούσιες σε πολύτιμα αντιοξειδωτικά συστατικά και φυσικά πολύ νερό. Ταιριάζουν σε όλα τα φαγητά και αποτελούν βασικό συστατικό για σάλτσες.

  1. Κολοκυθάκια

Το κολοκύθι είναι πηγή φυλλικού οξέος, καλίου, βιταμινών Α και C και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Κάτι που ίσως δεν έχουμε συνηθίσει αλλά σας προτείνω να δοκιμάσετε, είναι να τα καταναλώσετε ωμά στη σαλάτα σας, κομμένα σε λεπτές φέτες (ταιριάζουν τέλεια με μπαλσάμικο).

Άλλα φρούτα και λαχανικά που έχουν αντίστοιχες ιδιότητες και πολύ νερό είναι οι φράουλες, το μαρούλι, τα ραπανάκια, τα ροδάκινα, τα πορτοκάλια, ο ανανάς, τα καρότα.

Είτε ωμά είτε σε διάφορες συνταγές, συνδυασμούς και παραλλαγές, θα αποτελέσουν την ασπίδα μας για τον καύσωνα.

Μερικές ιδέες για να αξιοποιήσετε δημιουργικά όλα αυτά τα δροσερά υλικά είναι:

  • Καταναλώστε smoothies φρούτων ή λαχανικών
  • Προσθέστε φέτες από αγγουράκι στο μπουκάλι με το νερό σας
  • Φτιάξτε φρουτοσαλάτες με γιαούρτι, ξηρούς καρπούς, δημητριακά, μέλι
  • Φτιάξτε δροσερές πράσινες σαλάτες, με ελιές, χαλούμι, και προσθέστε φρούτα όπως φράουλες και πορτοκάλι
  • Καρπούζι με φέτα (κάτι ξέρουν οι γιαγιάδες μας!)
  • Πεπόνι με προσούτο ή σαλάμι!
  • Κολοκυθάκια στον ατμό, ωμά στη σαλάτα, ψητά στη σχάρα, σε sticks στο φούρνο.

You May Also Like

Γραψτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *